Zoekfilters
› Roel Grit (13)
› Patrick Lencioni (6)
› Hans van der Loo (5)
» Toon alle opties (100)
› Frank Peters (4)
› Gert-Jan Melker (4)
› Jaap Boonstra (4)
› Jan Eppink (4)
› Jean-Pierre Thomassen (4)
› Joriene Beks (4)
› Ken Blanchard (4)
› Manon Ruijters (4)
› Nicoline Mulder (4)
› Bas Kodden (3)
› Bas Wouters (3)
› Edwin Kaats (3)
› Eldert de Jager (3)
› Henry Mintzberg (3)
› Jan Jonker (3)
› Jan Verhaar (3)
› Marcel van Assen (3)
› Marco Gerritsma (3)
› Margriet Sitskoorn (3)
› Marijn Mulders (3)
› Martin van Staveren (3)
› Peter Tack (3)
› Robert E. Quinn (3)
› Verne Harnish (3)
› Ad Bergsma (2)
› Amy C. Edmondson (2)
› Arjen Banach (2)
› Aty Boers (2)
› Bart Bossink (2)
› Bart van den Belt (2)
› Ben Hattink (2)
› Bernhard Drion (2)
› Bert Hedeman (2)
› Bill Bryan (2)
› Björn Prevaas (2)
› Bé Slatius (2)
› David P. Norton (2)
› Doede Keuning (2)
› Ellen Giebels (2)
› Eric Mooijman (2)
› Eric de Haan (2)
› Erik Kaptein (2)
› Fons Koopmans (2)
› Fons Trompenaars (2)
› George Maas (2)
› Gerritjan van Luin (2)
› Gert Alblas (2)
› Grethe van Geffen (2)
› Guido van de Wiel (2)
› Hans Vermaak (2)
› Henk Jan Kamsteeg (2)
› Henk W. Volberda (2)
› Hester van Sprang (2)
› Isolde Kolkhuis Tanke (2)
› Jaap Peters (2)
› Jaap Schaveling (2)
› Jako van Slooten (2)
› John Kotter (2)
› Joost Kampen (2)
› Joris Groen (2)
› Karin Bosman (2)
› Kees Klomp (2)
› Kevin Heij (2)
› Kilian Bennebroek Grav... (2)
› Marcel van Wiggen (2)
› Marco de Witte (2)
› Marguerithe de Man (2)
› Marijke Lingsma (2)
› Marjolijn Feringa (2)
› Mark Nijssen (2)
› Martijn Vroemen (2)
› Martin Euwema (2)
› Martin Hetebrij (2)
› Math de Vaan (2)
› Onno Hamburger (2)
› Patrick van Veen (2)
› Patrick van der Pijl (2)
› Patries Quant (2)
› Peter Koning (2)
› Pieter Wijnsma (2)
› René Hombergen (2)
› Richard Janssen (2)
› Richard van Kray (2)
› Rienk Stuive (2)
› Rini van Solingen (2)
› Rob van Es (2)
› Robert B. Cialdini (2)
› Robert Cialdini (2)
› Robert Kaplan (2)
› Saskia Tjepkema (2)
› Steffan Seykens (2)
› Suzan Bosch (2)
› Ten Gevers (2)
› Teun den Dekker (2)
› Theo Hendriks (2)
› Theo van Houten (2)
› Thijs Homan (2)
› Wilfrid Opheij (2)
› Willem Salentijn (2)
› Hogeschool Rotterdam (82)
› Hogeschool Utrecht (50)
› Saxion (34)
» Toon alle opties (10)
› Management & bedrijfsk... (22)
› Management (11)
› Bedrijfskunde & ondern... (8)
» Toon alle opties (8)
› Boom (240)
› Noordhoff (75)
› Vakmedianet (64)
» Toon alle opties (27)
› Mediawerf (28)
› Van Duuren Media (20)
› Van Haren Publishing (16)
› Concept uitgeefgroep (10)
› Uitgeverij Thema (9)
› Coutinho (8)
› Expertboek (8)
› Pelckmans (7)
› S2 Uitgevers (7)
› Bohn Stafleu van Loghu... (6)
› Koninklijke Van Gorcum (5)
› Lev. (3)
› Pearson Benelux B.V. (3)
› Point (3)
› Van Duuren Management (3)
› Vrije Uitgevers, De (3)
› Wolters Kluwer Nederla... (3)
› Academic service (2)
› Acco (2)
› BigBusinessPublishers (2)
› Elix Uitgevers (2)
› Heart Media (2)
› Lannoo (2)
› Management Impact (2)
› Owl Press (2)
› Spectrum (2)
› Technische Bedrijfskun... (29)
› Ondernemerschap & Reta... (22)
› Bedrijfskunde (19)
» Toon alle opties (67)
› Management in de Zorg (16)
› Finance & Control (15)
› Commerciële Economie (13)
› Human Resource Managem... (13)
› Integrale Veiligheidsk... (13)
› Business IT & Manageme... (12)
› Communicatie (11)
› Ondernemen (9)
› HBO-ICT (8)
› Ad Ondernemen (7)
› Master Begeleidingskun... (7)
› Accountancy (6)
› Ad Facility Management (6)
› Marketing of Social Bu... (6)
› Ad Management (5)
› Ad Management in de Zo... (5)
› Bouwkunde (5)
› Hotel Management (5)
› Tourism Management (5)
› Werktuigbouwkunde (5)
› Ad Engineering (4)
› Ad Ondernemerschap & R... (4)
› Bestuurskunde/Overheid... (4)
› Farmakunde (4)
› Global Marketing en Sa... (4)
› International Business... (4)
› Learning and Developme... (4)
› Management (4)
› Managing New Retail (4)
› Master Leren en Innove... (4)
› Social Work (4)
› Ad Sales & Accountmana... (3)
› Bedrijfsmanagement MKB... (3)
› Built Environment (3)
› Commercieel Management (3)
› Elektrotechniek (3)
› HBO - Rechten (3)
› Informatica (3)
› International Event Ma... (3)
› Journalistiek (3)
› Leraar Omgangskunde (3)
› Logistics Management (3)
› Ruimtelijke Ontwikkeli... (3)
› Sportkunde (3)
› Ad Crossmediale commun... (2)
› Ad Integraal BouwManag... (2)
› Ad Maintenance & Mecha... (2)
› Ad Pedagogisch Educati... (2)
› Biologie, voeding & ge... (2)
› Communication and Mult... (2)
› Creative Marketing en ... (2)
› Crossmediale communica... (2)
› Finance, Tax and Advic... (2)
› Fysiotherapie (2)
› Godsdienst & Levensbes... (2)
› Integraal Bouwmanageme... (2)
› International Business... (2)
› International Hotel & ... (2)
› Leraar Techniek (2)
› Logistiek Management (2)
› Logopedie (2)
› Mens en Techniek (2)
› Pedagogisch Educatief ... (2)
› Sales & Accountmanagem... (2)
› Sociaal-Juridische Die... (2)
› Verpleegkunde (2)
Studieboeken (646)
Strategisch managen in turbulente tijden / Druk 2
Leren je organisatie toekomstbestendig te maken
2024 || Paperback || Norbert Greveling e.a. || Boom
Dit boek beschrijft een nieuw paradigma over strategisch managen. Het is bedoeld voor leiders om in turbulente tijden een toekomstbestendige koers te kunnen blijven varen door de juiste strategische keuzes te maken en door te voeren. Oude en bekende strategiemodellen en -theorieën en aanpakken voor strategieontwikkeling en -implementatie zijn immers nauwelijks nog bruikbaar bij het maken van strategische keuzes in dit tijdperk van alsmaar toenemende turbulentie.
Vanuit hun jarenlange ervari...
Value-based projectmanagement / Druk 1
Scherpte en focus aanbrengen in complexe projecten
2017 || Paperback || Nicoline Mulder || Boom
*** WINNAAR VAN DE OOA-PRIJS 2013 ***
Orde en chaos
Complexe projecten lijken eerder chaotisch te verlopen dan ordelijk. Planningen worden niet gehaald, van beheersing is geen sprake en conflicten zijn eerder regel dan uitzondering. Zie dan je opdrachtgever nog maar eens tevreden te houden. Maar in die chaos is weldegelijk orde te herkennen. Het is gewoon een kwestie van anders kijken. Value-based Project Management helpt je daarbij.
Onzekerheden, vaagheden en innovaties
Dit boek beschrijft h...
Who is accountable
toerekenbaarheid tussen sales, marketing en communicatie
2019 || Paperback || Werner van Beusekom e.a. || Boom || met inkijkexemplaar
Of je nu in de sales, marketing of communicatie werkt (of gaat werken), dit boek helpt je succesvoller te zijn in je (toekomstige) vak. Je leest hoe organisaties baat hebben van het op één lijn brengen van sales, marketing en communicatie. Je leest ook hoe het delen van kennis, transparante communicatie en het meten en analyseren van data werkprocessen verbeteren.
Sales, marketing en communicatie op één lijn
In de bestaande literatuur is nauwelijks beschreven hoe je sales, marketing en com...
Betekenis & bullshit
Waarom authentieke organisaties de toekomst hebben
2023 || Paperback || Stephan Ummelen || Boom || met inkijkexemplaar
Bedrijven streven niet langer naar het verdienen van zoveel mogelijk geld, zo zeggen ze. Stuk voor stuk claimen ze gedreven te worden door een maatschappelijke missie – of purpose – in een nieuwe manier van zakendoen: de betekeniseconomie. Maar hoeveel van deze idealen zijn echt? En hoeveel is bullshit?
Als directeur van een reclamebureau stelde Stephan Ummelen duizenden keren de vragen ‘wie ben je?’ en ‘waar sta je voor?’ Aan eenmanszaakjes en aan grote internationale merken. Aan...
Financieel management / Druk 4
Het verhaal achter de cijfers voor ondernemers en niet-financiële managers
2020 || Paperback || Kees van Alphen e.a. || Boom || met inkijkexemplaar
Als ondernemer of manager van een kleine of middelgrote onderneming richt je je het liefst op je eigen vakgebied, of houd je je bezig met de commercie. Natuurlijk heb je ook interesse in de cijfers van jouw onderneming, maar dan gaat het vooral om het saldo van de bankrekening en het maken van de kostprijscalculaties.
Cijfers, rekenen, wiskunde en economie
Velen blijven liever ver van het terrein van financieel management weg. Dat heeft immers te maken met cijfers, rekenen, wiskunde en econom...
De lean startup
Hoe voortdurend innoveren tot een succesvolle business leidt
2013 || Paperback || Eric Ries || Pearson Benelux B.V. || met inkijkexemplaar || ook als eBook
Laat je inspireren door de Lean Startup!
Het idee van de Lean Startup is uitgegroeid tot een wereldwijde beweging. Ondernemers en bedrijven ontwikkelen en lanceren er op succesvolle wijze nieuwe producten mee. De aanpak, waarin het Lean-denken wordt toegepast op het proces van innovatie, maakt het mogelijk de juiste dingen te meten, het product aan te passen en opnieuw te testen. Resultaat: je zult minder tijd en geld verspillen.
In dit boek lees je alles over de principes en technieken van de ...
Impactvol ondernemen - Studenteneditie
Meervoudige waardecreatie als basis voor een nieuwe bedrijfskundige aanpak!
2024 || Paperback || Paul van Ruiten e.a. || Bureau Om
Projectmatig werken / Druk 9
hoe doe je dat
2024 || Paperback || Patries Quant || Uitgeverij Thema
Projectmatig werken is in. Begrijpelijk, want deze manier van werken sluit uitstekend aan bij de manier waarop mensen in organisaties tegenwoordig graag werken: iedereen vindt het prettig om zelf zijn werk te organiseren, gelijwaardig samen te werken , en concrete resultaten te leveren.
In Projectmatig werken volgt u een concreet project van dichtbij.Hoofdpersoon Tessel leidt een project voor Plu Pharma, een groothandel in farmaceutische producten: ze organiseert een klantendag. Hoe pak je zo...
Supervisiekunde
meerperspectivisch
2015 || Paperback || Marjo Boer e.a. || Vakmedianet || met inkijkexemplaar
Supervisie is een vak in ontwikkeling. Het boek werkt de competentieaspecten van een supervisor uit, beschrijft contexten waarin supervisie een rol speelt, verheldert wat mensen doen die met leren bezig zijn (leeractiviteiten) en wat een begeleider van leerprocessen kan bieden (krachtige leeromgevingen). Supervisie wordt gepositioneerd ten opzichte van andere begeleidingsvormen in termen van keuzes op een reeks van spanningsvelden.
Ook supervisoren onderling verschillen in hun keuzes die zij...
Mijn Binnenste Buiten / Druk 1
werken aan je professionele identiteit
2019 || Paperback || Manon Ruijters e.a. || Boom || met inkijkexemplaar
Het wordt steeds belangrijker om te weten waar je als professional voor staat, wat je basis is, waar je van bent, wat onvervreemdbaar van jou is en je kleur geeft. Dat helpt je in sturing geven aan je eigen ontwikkeling, in het vergroten van veerkracht en wijsheid, en het verstevigen van je eigen expertise.
Waar de auteurs in het boek 'Je Binnenste Buiten' een model hebben ontwikkeld rondom professionele identiteit en de theorie uiteenzetten, is dit een praktijkboek. In dit boek wisselen pra...