Zoekfilters
Studieboeken (5)
Situationeel leiderschap ll en de One Minute Manager / Druk 24
help je medewerkers zichzelf te ontwikkelen en vergroot je effectiviteit
2014 || Paperback || Ken Blanchard e.a. || Atlas Contact || met inkijkexemplaar
Een ondernemer komt bij de One Minute Manager met een probleem: ze heeft het gevoel dat ze alles zelf moet doen en niets aan haar medewerkers over kan laten. De One Minute Manager helpt haar inzien dat je met Situationeel Leiderschap II je leiderschapsstijl aan kunt passen aan wat een werknemer op dat moment nodig heeft en hoe je deze technieken kunt gebruiken om je werknemers te motiveren en uit te dagen. Zo word je een flexibele en succesvolle leidinggevende.
Situationeel Leiderschap II en ...
Kijk op bedrijfsprocessen / Druk 3
2014 || Paperback || Marc Mittelmeijer e.a. || Noordhoff || met inkijkexemplaar || ook als eBook
- Breed inzetbaar binnen het hbo;
- geeft inzicht in functioneren vanuit procesgerichte benadering;
- uitgebreide online ondersteuning.
Kijk op Bedrijfsprocessen toont de student bedrijfsprocessen in allerlei soorten organisaties. Het boek past in de beginfase van iedere hbo -opleiding en is het enige inleidende boek dat de student inzicht geeft in het functioneren vanuit de procesgerichte benadering.
Deze uitgave biedt een referentiekader van waaruit de studenten de werking van organisaties ...
De Vragenlijst / Druk 3
een goed meetinstrument voor toepasbaar onderzoek
2014 || Paperback || Joep Brinkman || Noordhoff || met inkijkexemplaar || ook als eBook
Vragenlijsten zijn een belangrijk instrument om informatie over bepaalde doelgroepen te verzamelen. De Vragenlijst is een ideaal hulpmiddel voor studenten en professionals die betrouwbare en valide onderzoeksresultaten willen verkrijgen. Deze praktische, fullcolour uitgave biedt een complete handleiding, met een groot aantal adviezen, waarschuwingen en aandachtspunten.
- Complete handleiding met direct toepasbare adviezen;
- solide houvast voor elke onderzoeker;
- gebaseerd op praktijkervarin...
Zero to one: creëer de toekomst
wat iedere ondernemer kan leren van Silicon Valley
2014 || Paperback || Peter Thiel e.a. || Business Contact || met inkijkexemplaar || ook als eBook
Wat kunnen we leren van Silicon Valley?
De volgende Bill Gates zal geen besturingssysteem ontwerpen, en de nieuwe Mark Zuckerberg geen tweede Facebook. Het kopiëren van succesvolle modellen uit Silicon Valley heeft weinig zin. We kunnen wél leren van het vermogen om iets geheel nieuws te creëren in plaats van iets toe te voegen aan wat al bestaat.
Peter Thiel is medeoprichter van PayPal en investeerder in vele techbedrijven, zoals Facebook, LinkedIn en Spotify. Dankzij zijn unieke ervarin...
Kosten en baten met beleid / Druk 6
economische grondbeginselen voor de dienstverlening
2014 || Paperback || P.L.J. Verstegen || Sdu
Kosten en baten met beleid maakt bedrijfseconomie begrijpelijk en toegankelijk.
Dit studieboek richt zich op de bedrijfseconomie van dienstverlenende bedrijven, zowel commercieel als non-profit. Vrijwel iedereen heeft te maken met dit type bedrijven bijvoorbeeld als toerist, reiziger, recreant, patiënt, cliënt, klant, burger, gedaagde, weggebruiker of leerling. Dit boek bevat vele herkenbare voorbeelden van bedrijfseconomische principes uit verschillende vormen van dienstverlening.
Dit studie...