Zoekfilters
Studieboeken (4)
In goede handen / Druk 1
handboek voor levensbeschouwelijke communicatie en identiteit
2014 || Hardcover || Jos van Remundt || Koninklijke Van Gorcum
Ik heb in vele organisaties gewerkt. Telkens was en is mijn verbazing groot: hoe kan het dat mensen zich zo opsluiten in hun eigen hokje, hun eigen gelijk. Iedere poging om jonge mensen te leren dat de wereld groter is dan hun eigen denkraam, heeft mijn warme ondersteuning. Ik ben ervan overtuigd, dat In Goede Handen een bijdrage levert aan het vergroten van het wereldje van onze schoolkinderen. Zodat zij nieuwsgierig kunnen worden naar de levensbeschouwing van anderen in plaats van daar bang...
Lezen en schrijven doe je samen / Druk 2
Een ontwikkelingsgerichte didactiek voor het lezen en schrijven in groep 3 en 4
2022 || Paperback || Bea Pompert || Koninklijke Van Gorcum || met inkijkexemplaar
Lezen en schrijven doe je samen is een handboek voor iedereen die jonge leerlingen wil leren lezen en schrijven op een betekenisvolle manier. In andere aanpakken gaan leerlingen dikwijls in hun eentje door een leesmethode heen. In dit boek ligt de nadruk op lezen en schrijven met elkaar, in de groep én samen met de leerkracht.
In dit boek lees je hoe je lees- en schrijfactiviteiten kunt verbinden aan thema’s en onderwerpen waar jonge lezers warm voor lopen. Thema’s die relevant, actueel ...
Mijn vakdidactiek rekenen(-wiskunde)
2024 || Paperback || Geeke Bruin-Muurling || Koninklijke Van Gorcum || met inkijkexemplaar
"Mijn vakdidactiek rekenen(-wiskunde)" is een handleiding voor het (verder) ontwikkelen van je eigen vakdidactische kennis en denken. Het boek inspireert om vanuit die kennis en dat denken vaker eigen keuzes te maken in je onderwijs, in je lessen. Het geeft je inzichten waardoor je nog beter in kunt spelen op jouw leerlingen en daarbij, als dat nodig is, de lesmethode of methodiek meer of misschien zelfs wel helemaal los kunt laten.
Het boek start met de verschillende doelen voor rekenen en ...
Dialogen in het onderwijs
2023 || Paperback || Mirjam Heemskerk-van der Sprong || Koninklijke Van Gorcum
Onderwijs creëer je samen; met je leerlingen, met de ouders van je leerlingen, je collega’s en vaak nog vele anderen. In de praktijk betekent dit dat je continu in dialoog bent met anderen en dat deze dialogen van invloed zijn op hoe het onderwijs wordt vormgegeven.
"Dialogen in het onderwijs" is bedoeld als een handvat voor onderwijsprofessionals in opleiding en als middel voor ervaren onderwijsprofessionals die de dialogen in hun klas, in hun school, binnen hun team, met hun leerlingen, ...