Zoekfilters
Studieboeken (4)
maandag verzonden
Praktijkboek presentie / Druk 1
2019 || Paperback || Elly Beurskens e.a. || Coutinho || ook als eBook
Het bevorderen van een inclusieve samenleving waarin men omziet naar, en zorgdraagt voor elkaar, met in het bijzonder aandacht voor diegenen die het meest kwetsbaar zijn, dat is het doel van presentie.. De presentiebenadering streeft ernaar om te zijn 'met' mensen die zijn aangewezen op professionele steun om er zo 'voor' hen te kunnen zijn. Het Praktijkboek presentie geeft studenten en professionals inzicht in de presentiebenadering over de volle breedte.
Het boek bespreekt de thema's die bi...
maandag verzonden
Relaties hanteren / Druk 4
2020 || Paperback || Huib Terlouw e.a. || ThiemeMeulenhoff bv || met inkijkexemplaar
Een must-have voor elke hulpverlener in het sociaal-agogisch werk, met nieuwste inzichten en aanpakken, ondersteund met video's
Relaties hanteren bestaat uit twee delen. In deel A lees je over de grondhouding en de vaardigheden die je als hulpverlener nodig hebt. In deel B worden zeven verhelderende gesprekstechnieken beschreven die direct
en goed inzetbaar zijn.
In het boek wordt regelmatig verwezen naar videofragmenten van de verschillende gesprekstypen. Je vindt deze fragmenten op de bijbehor...
maandag verzonden
Opgelet! / Druk 2
Systematisch signaleren in maatschappelijke ondersteuning en eerstelijnszorg
2013 || Paperback || Margot Scholte e.a. || Coutinho || ook als eBook
Door de grote maatschappelijke veranderingen is signaleren als taak steeds belangrijker geworden in het sociaal werk. Hulpverleners, stafmedewerkers en managers hebben echter geregeld moeite met signaleren.
In Opgelet! wordt beschreven hoe signaleren systematisch kan worden uitgevoerd. De auteurs beantwoorden eerst een aantal basale vragen, zoals: Wat is signaleren? Waarom is signaleren belangrijk? En welke deskundigheden zijn ervoor nodig? Vervolgens zetten zij aan de hand van een stappenpla...
maandag verzonden
Rapporteren in de hulp- en dienstverlening / Druk 5
2018 || Paperback || Judith ter Horst || Coutinho || ook als eBook
In het verlengde van goede hulpverlening ligt goed rapporteren over cliƫnten. Een goed rapport is een middel om de hulpverlening vast te leggen en verder te brengen. Het vormt een verantwoording van de gekozen werkwijze en het kan een onderbouwing zijn van keuzes en adviezen. Het is het visitekaartje van de schrijver, van de organisatie die hij vertegenwoordigt en van de beroepsgroep hulp- en dienstverleners als geheel.
In Rapporteren in de hulp- en dienstverlening staat schrijven centraal. ...