Zoekfilters

Geen verdere filters gevonden

Studieboeken (3)

25,99
Vandaag besteld,
maandag verzonden
met 5% korting 24,69
+
Bestel

Vriendjespolitiek

Fraude en corruptie in Nederland

2017 || Paperback || Bart de Koning || Amsterdam University Press

In Vriendjespolitiek' laat gerenommeerd onderzoeksjournalist Bart de Koning zien dat ons land minder netjes is dan we denken of geloven - tegen beter weten in. Want hoe vaak zijn we er niet getuige van geweest dat Nederland geschokt werd door een affaire? De Koning plaatst de vele Nederlandse affaires van de afgelopen decennia in een breder perspectief en verklaart hoe ze ontstaan en waarom er steeds weer nieuwe affaires opduiken. In Vriendjespolitiek bespreekt hij er tientallen (o.a. Lockhee...

16,99
Vandaag besteld,
maandag verzonden
met 5% korting 16,14
+
Bestel

Hallo witte mensen

2017 || Paperback || Anousha Nzume || Amsterdam University Press || met inkijkexemplaar

"In dit boek wil ik graag uitleggen hoe je als wit persoon je privilege kunt erkennen en hoe je door dat te begrijpen hopelijk ook racisme in de samenleving kunt inzien en aanvechten."

- Anousha Nzume

Of we nu willen of niet, in Nederland leven we in een witte wereld. Eeuwenlang was 'wit' bepalend voor de maatschappelijke en culturele status quo. Maar sinds de hernieuwde Zwarte Piet-discussie lijkt 'wit' onder druk te staan als nooit tevoren.

Hallo witte mensen is een handleiding voor het leve...

21,99
Vandaag besteld,
maandag verzonden
met 5% korting 20,89
+
Bestel

Leven in media / Druk 1

2017 || Paperback || Mark Deuze || Amsterdam University Press || met inkijkexemplaar

Media zijn voor ons als wat water is voor vissen: we leven niet met media maar in media. Want leven mét media suggereert dat we ook kunnen leven zónder media. Dat is een illusie.

Er is genoeg in de alomtegenwoordige media in ons leven om je zorgen over te maken: filterbubbels, surveillance en het einde van privacy, smartphoneverslaving en media hypes. In dit boek verschuift de focus van wat media met ons doen naar wat wij zelf in media kunnen doen. Hoe kunnen we bewust omgaan met het maken ...