Studieboeken (4)
maandag verzonden
The Culture Map / 1st edition
Decoding How People Think, Lead, and Get Things Done Across Cultures
2016 || Paperback || Erin Meyer || PublicAffairs
Whether you work in a home office or abroad, business success in our ever more globalized and virtual world requires the skills to navigate through cultural differences and decode cultures foreign to your own. Renowned expert Erin Meyer is your guide through this subtle, sometimes treacherous terrain where people from starkly different backgrounds are expected to work harmoniously together.When you have Americans who precede anything negative with three nice comments French, Dutch, Israelis, ...
maandag verzonden
Grammatica (Heruitgave)
150 begrippen verklaard en toegelicht
2016 || Paperback || Genootschap Onze Taal || Genootschap Onze Taal
In Grammatica. 150 begrippen verklaard en toegelicht wordt een breed scala aan grammaticale termen uitgelegd - van 'zelfstandig naamwoord' tot 'rangtelwoord' en van 'lijdend voorwerp' tot 'bepaling van gesteldheid'. De uitleg bij elk grammaticaal begrip is kort en krachtig; de vele voorbeelden zorgen voor extra duidelijkheid. Bovendien zijn er kaders toegevoegd waarin je het antwoord vindt op veelgestelde grammaticale vragen.
Dat alles maakt dit boek tot hét hulpmiddel om (weer) thuis te rak...
maandag verzonden
Vice Versa / Druk 3
Schriftelijke taalverwerving Frans voor gevorderden
2016 || Paperback || Freek Bakker e.a. || Coutinho
Vice versa bevat een groot aantal vertaalteksten, oefeningen en andere schrijfopdrachten. De teksten zijn verdeeld over twaalf 'dossiers' die elk een bepaald thema behandelen, bijvoorbeeld pers of economie. Per dossier zijn twee Nederlandse en twee Franse vertaalteksten opgenomen. De teksten zijn authentiek en komen uit diverse bronnen. Elk dossier wordt afgesloten met een schrijfopdracht, en een tekst of opdracht waar de lezer in het zakelijk leven mee te maken kan krijgen, of waarin het ver...
maandag verzonden
Taal is business
taal, de turbo naar economisch succes!
2016 || Hardcover || Frieda Steurs || Scriptum
We merken allemaal in ons dagelijks leven dat de impact van de internationalisering en de wereldhandel ook effect heeft op de communicatie en de wijze waarop nieuwe producten en diensten ons worden aangereikt. Het belang van taal en - vaak erg gespecialiseerde - communicatie is onmiskenbaar voor de economie. Maar hoe kan taal nu verbonden worden met business? Wat zijn de uitdagingen, en dan vooral de talige uitdagingen, waarmee bedrijven en instellingen te maken krijgen? En hoe gaat een multi...