Studieboeken (4)
vandaag verzonden
Knowledge is Beautiful
2014 || Hardcover || David McCandless || HarperCollins
In this mind-blowing follow-up to the bestselling Information is Beautiful, the king of infographics David McCandless uses spectacular visuals to reveal unexpected insights into how the world really works.
We are living in the Information Age, in which we are constantly bombarded with data – on television, in print and online. How can we relate to this mind-numbing overload? Enter David McCandless and his amazing infographics: simple, elegant ways to understand information too complex or ab...
maandag verzonden
Wat werkt in de klas / Druk 7
didactische aanpak
2014 || Hardcover || Robert J. Marzano e.a. || Bazalt Educatieve Uitgaven || met inkijkexemplaar
Voor ieder in het onderwijs die echt wil weten welke didactische aanpak de resultaten van de leerlingen aantoonbaar verbetert, biedt dit boek zicht op research uitkomsten, overzichten en beschrijvingen van wat werkt. De auteurs zetten tientallen jaren wetenschappelijke informatie om in heldere actieplannen voor de praktijk. Er blijken 9 soorten didactische aanpak te zijn die het leren van de leerling op hoger niveau brengen. Van elk van deze negen didactische strategieën wordt uitgelegd:
- ...
maandag verzonden
De besturing van facilitaire organisaties
hoe speel je het spel?
2014 || Hardcover || B. de Jong e.a. || Vakmedianet
Interne klanten oefenen steeds meer invloed uit op de facilitaire dienstverlening en tegelijkertijd wordt er steeds strakker gestuurd op de kosten. Om dit spanningsveld te doorbreken, moet u als facility manager, algemeen manager of als bestuurder weten hoe het spel gespeeld wordt.
Dit boek geeft u inzicht: In de positie waarin de facilitaire organisatie zich bevindt. Hoe u de ondersteuning effectief, efficiënt en flexibel kunt inrichten.
Scenario Based Strategy
Navigate the Future
2014 || Hardcover || Paul de Ruijter || Taylor & Francis
We need strategy. The world is changing, the future uncertain. What is required is vision: What might the future bring? Where is our business going? What are our fundamental business values? This book is a manual for all those who want to apply strategy in organisations.
It is intended for everyone who wants to put the future on the agenda, to look beyond the short term and beyond mere profit. It describes in practical terms the eight questions we must continually discuss in order to pursue a...