Zoekfilters
› Hogeschool Rotterdam (3)
› Avans Hogeschool (2)
› Haagse Hogeschool (HHS... (2)
» Toon alle opties (2)
Studieboeken (5)
De kunst van het veranderen / Druk 1
bewegen naar de kern
2019 || Paperback || Marco de Witte e.a. || Vakmedianet || met inkijkexemplaar
In deze nieuwe visie op veranderkunde staan vier vragen centraal:
*Waarom?
*Wat?
*Hoe?
*Wie?
*Ik!
Deze vier vragen en de relaties daartussen helpen om stap voor stap complexe veranderkundige opgaven op een samenhangende manier te doorgronden. En dat inzicht vereenvoudigt het maken van keuzes. Keuzes die helpen om de business- propositie, de organisatie-inrichting en de gewenste veranderingen uit te lijnen.
Daarnaast komt een drietal dilemma's aan de orde: het balanceren tussen 'deel en geheel', 'in...
Iedereen verandert
nu wij nog
2017 || Paperback || Hans Vermaak || Vakmedianet || met inkijkexemplaar
Een gids voor veranderaars
We veroorzaken dagelijks verandering. En we ondergaan het ook dagelijks. Iedereen verandert dus - zij het niet altijd succesvol. Dit boek laat zien hoe je in je directe omgeving het verschil maakt, hoe je de rest van de organisatie in een verandering meeneemt en hoe je zelf stevig genoeg in je schoenen staat om beide met succes te doen.
Het maakt daarbij niet uit of je werkt in de zorg of de dienstverlening, op de werkvloer of in bestuurskamers. Het boek is voor ied...
Inkoop in strategisch perspectief
2021 || Paperback || Ajan van Weele e.a. || Vakmedianet
Wat is inkoop eigenlijk? Hoe doe je dat? Waar begint het en waar stopt het? Kopen bedrijven en de overheid net zo in als consumenten? Hoe selecteer ik de beste leverancier? Hoe leg ik afspraken met leveranciers vast? Hoe voorkom ik leveringsproblemen? Dit zijn vragen waarop je als lezer van dit boek een antwoord krijgt.
Professioneel inkopen gaat over het zichtbaar en beheersbaar maken van de inkoopuitgaven en het creëren van maximale (maatschappelijke) waarde voor het geld dat de organisati...
Waarde Propositie Ontwerp / Druk 1
Hoe ontwikkel je producten en diensten die klanten echt willen
2014 || Paperback || Alexander Osterwalder e.a. || Vakmedianet || met inkijkexemplaar
'Geen tijdverspilling meer aan ideeën die toch niet werken.'
Alex Osterwalders nieuwste boek 'Waarde Propositie Ontwerp' (Nederlandse vertaling van 'Value Proposition Design') is gebaseerd op dezelfde concepten als zijn wereldwijde besteller 'Business Model Generatie'.
Het ontwikkelen van producten en diensten die klanten ook echt willen begint met het ontwerpen van krachtige waardeproposities. De belangrijkste tool hiervoor is het Waardepropositie Canvas. Dit canvas maakt waardeproposities ...
Inkoop in strategisch perspectief - studenteneditie
2021 || Paperback || Jordie van Berkel-Schoonen e.a. || Vakmedianet
Een must read voor iedereen die inkoop professioneel in zijn of haar organisatie wil verankeren.
Wat is inkoop eigenlijk? Hoe doe je dat? Waar begint het en waar stopt het? Kopen bedrijven en de overheid net zo in als consumenten? Hoe selecteer ik de beste leverancier? Hoe leg ik afspraken met leveranciers vast? Hoe voorkom ik leveringsproblemen? Dit zijn vragen waarop je als lezer van dit boek een antwoord krijgt.
Professioneel inkopen gaat over het zichtbaar en beheersbaar maken van de inko...