Zoekfilters
› Hogeschool Rotterdam (3)
› Christelijke Hogeschoo... (2)
› Hogeschool Inholland (2)
Studieboeken (4)
Gespreksvoering voor Sociaal Werkers / Druk 2
2022 || Paperback || Marianne Luitjes e.a. || Noordhoff || met inkijkexemplaar || ook als eBook
- Biedt de (toekomstige) sociaal werker een brede basis voor effectieve gespreksvoering in uiteenlopende praktijksituaties;
- met tips van communicatiedeskundigen voor gespreksvoering met speciale doelgroepen en medeprofessionals;
- voorzien van veel aansprekende praktijkvoorbeelden en opdrachten die uitnodigen tot kritische zelfreflectie.
Voor sociaal werkers is gespreksvoering een essentieel onderdeel in de omgang met en het begeleiden van cliënten. Gespreksvoering voor Sociaal Werkers bie...
Pedagogisch didactisch begeleiden / Druk 4
2022 || Paperback || Marijke van Eijkeren || ThiemeMeulenhoff bv
Wanneer pabostudenten met de stages beginnen, komt er veel op hen af. Het is goed dat zij dan al over de nodige praktijkkennis beschikken. Deze elementaire kennis staat in het boek Pedagogisch-didactisch begeleiden. Het boek is onmisbaar bij het voorbereiden van lessen en het maken van opdrachten.
Pedagogisch-didactisch begeleiden behandelt de bekwaamheden vakdidactisch en pedagogisch bekwaam van een leerkracht in de onderwijssituatie met leerlingen: hoe schep je een gunstig leerklimaat in de...
Observeren, registreren, rapporteren en interpreteren / Druk 6
2022 || Paperback || Petra de Bil || Boom
Hét boek voor leren observeren in onderwijs en welzijn.
Is dit kind thuis veilig? Waarom is deze leerling soms zo agressief? Het zijn maar enkele van de vele vragen die leerkrachten en hulpverleners kunnen hebben bij een kind. Observeren en rapporteren zijn daarom belangrijke basisvaardigheden in onderwijs en welzijn. Op grond van observaties en rapportages stel je hulpverleningsplannen bij, verwijs je leerlingen door naar speciaal onderwijs of plaats je kinderen uit huis. De observaties en ...
Als opvoeden niet vanzelf gaat / Druk 3
2022 || Paperback || Liesbeth van Hoof || ThiemeMeulenhoff bv || met inkijkexemplaar
Alle kinderen zijn op opvoeding aangewezen. Binnen de vanzelfsprekendheid van een pedagogische relatie en de wederzijdse betrokkenheid tussen opvoeder en kind ontwikkelt het kind zich op weg naar volwassenheid. Meestal verloopt dit proces zonder al te veel problemen, al kunnen ouders hier nog wel eens onzeker over zijn.
Die onzekerheid kan in het algemeen ondervangen worden door een goede voorlichting of opvoedingsondersteuning. Bij zo’n tien tot vijftien procent van de kinderen verlopen o...