Zoekfilters

Geen verdere filters gevonden

Studieboeken (3)

31,50
Levertijd: 3 werkdagen
met 5% korting 29,93
+
Bestel

Onderwijs voor de 21ste eeuw

een boek voor leerkrachten en ouders

2016 || Paperback || Kris Van den Branden || Acco || met inkijkexemplaar

De wereld verandert razendsnel. Moet ons onderwijs dan ook niet veranderen? Leren onze kinderen op school nog wel de cruciale dingen die ze nodig hebben in de maatschappij van de 21ste eeuw? Ons onderwijs is voortreffelijk, maar het werkt niet even goed voor alle leerlingen. Hoe kan ons onderwijs ervoor zorgen dat alle leerlingen zich volwaardig ontwikkelen en zich goed voelen op school? Wat is de rol van de leerkracht? En wat is de rol van ouders? En moeten we nu massaal computers en tablets...

118,00
Levertijd: 3 werkdagen
met 5% korting 112,10
+
Bestel

Combipakket Onderwijskunde als ontwerpwetenschap

van leren naar instructie

2019 || Paperback || Martin Valcke || Acco || met inkijkexemplaar

Onderwijskunde als ontwerpwetenschap is een handboek met een zeer concrete, op het vakgebied gerichte insteek.

Bestaat uit deel 1 (ISBN 9789463448178) en deel 2 (ISBN 9789463449410), niet langer los beschikbaar.

In deel 1 wordt een referentiekader naar voren geschoven dat de concrete processen, variabelen en actoren in kaart brengt. Na het exploreren van drie dominante visies op leren en instructie – het behaviorisme, het cognitivisme en het constructivisme – worden die vervolgens verder...

19,50
Levertijd: 3 werkdagen
met 5% korting 18,53
+
Bestel

Onderzoekend leren stimuleren: effecten, maatregelen en principes

effecten, maatregelen en principes

2013 || Paperback || Vincent Donche e.a. || Acco

Vanuit de onderwijspraktijk worden heel wat vragen gesteld over zinvolle werkwijzen om onderzoekscompetenties bij leerlingen te versterken. Aan de hand van een praktijkgerichte en wetenschappelijke reviewstudie beogen de onderzoekers handvatten aan te reiken voor leerkrachten om het onderzoekend leren optimaal te ondersteunen in de klaspraktijk. Hiervoor staan de auteurs stil bij de resultaten van internationaal onderzoek naar de verschillende didactische benaderingen om onderzoekend leren bi...