Zoekfilters
Studieboeken (7)
Dirigeren en meespelen / druk 5
zowel leidinggevende als collega: hoe doe je dat?
2007 || Paperback || Thea Gevers || Business Contact || met inkijkexemplaar
Wanneer je functioneel of operationeel leidinggevende van je collega's wordt terwijl je een deel van je tijd ook nog met hen blijft samenwerken,moet je opnieuw je plek veroveren. Je relatie met je collega's verandert, want je hoort er niet echt meer bij, en je relatie met je leidinggevende verandert ook omdat je meer zijn gelijke wordt.Daarnaast is je nieuwe functie bij uitstek een positie om meer werkzaamheden aan te trekken dan je aankunt: je collega's delegeren naar boven (leggen allerlei ...
Process Mapping / Druk 2
een praktische methodiek voor een heldere kijk op businessprocessen
2007 || Paperback || Hans Terhurne e.a. || Vakmedianet
Veel managers en medewerkers weten onvoldoende over hun processen en hoe deze kunnen worden verbeterd, vereenvoudigd of zelfs geƫlimineerd. Al dan niet gedwongen door de omstandigheden wordt steeds meer duidelijk dat in eerste instantie een heldere kijk op de processen van de organisatie noodzakelijk
is om te kunnen bepalen welke stappen wel of geen toegevoegde waarde (meer) hebben en hoe het proces optimaler vorm te geven is.
Process mapping is een van de belangrijkste procesverbeteringmethod...
Feedback
commentaar geven en ontvangen
2023 || Paperback || Marieta Koopmans || Uitgeverij Thema
Slik je je kritiek op anderen soms in? Maakt het je wat uit of je commentaar geeft aan je medewerker, collega of baas? Vermijd je het wel eens om positieve feedback te geven? Veel mensen zullen deze vragen bevestigend beantwoorden. Zij vinden het moeilijk om met feedback om te gaan en lopen er liever met een boog omheen. Toch is open communiceren onontbeerlijk voor het bereiken van (top)prestaties in organisaties.
Dit praktische boek leert je luisteren naar wat anderen je zeggen en je eigen c...
Engaged Scholarship
A Guide for Organizational and Social Research
2007 || Paperback || Andrew H. Van de Ven || Oxford University Press
A guide for organizational and social research in business studies and the social sciences, providing a clear framework for research design and methodology. It will be an invaluable tool for academics, researchers, and graduate students across the social sciences concerned with rigorous and relevant research in the contemporary world.
The Future of Management
2021 || Hardcover || Gary Hamel e.a. || Harvard Business Review Press
What fuels long-term business success? Not operational excellence, technology breakthroughs, or new business models, but management innovation--new ways of mobilizing talent, allocating resources, and formulating strategies. Through history, management innovation has enabled companies to cross new performance thresholds and build enduring advantages. In The Future of Management, Gary Hamel argues that organizations need management innovation now more than ever.
Why? The management paradigm of...
Persoonlijke effectiviteit / Druk 3
ontwikkel gedrag dat overal van pas komt
2007 || Paperback || H. Steffels || Boom || met inkijkexemplaar
Met de meeste kun je goed opschieten, maar sommige kun je echt niet volgen. Anderen kunnen echter prima met ze overweg. Hoe kan dat en wat kun je eraan doen? Persoonlijke effectiviteit geeft je inzicht in jezelf en in de drijfveren van anderen. Dit boek biedt je tevens handvatten voor je persoonlijke ontwikkeling en voor het omgaan met - voor jou - ‘lastige’ mensen.<br>Aan de hand van aansprekende voorbeelden behandelt dit boek de drijfveren van gedrag, en de twaalf ...
Procesmanagement en de SqEME-benadering / Druk 3
een horizontale kijk op organiseren
2007 || Hardcover || J.N.A. Oosten || Vakmedianet
SqEME wordt al jarenlang succesvol toegepast in verschillende sectoren. Het wordt gezien als een eigentijdse invulling van het managen van processen. In 2002 kwam de eerste druk uit van Procesmanagement en de SqEME-benadering, waarvan nu een compleet herziene druk is verschenen. In deze derde druk is een aantal belangrijke aanvullingen aangebracht.
SqEME als methodologie bekijkt een proces in de organisatie vanuit vier verschillende invalshoeken, die vensters worden genoemd:
1. Constitutie
2. Ch...