Studieboeken (4)
Scale-ups & downs
Gids je organisatie door elke groeispurt
2023 || Paperback || Wendy van Ierschot e.a. || Business Contact
Een snelgroeiend bedrijf: het klinkt als een droomscenario voor iedere beginnende ondernemer. Toch brengt groei ook veel uitdagingen met zich mee. Want dat wat jou als oprichter succesvol maakte, wordt nu je grootste valkuil: je kunt niet meer alles zelf doen, maar moet anderen gaan aansturen. Vaak blijken de mensen met wie je gestart bent helemaal niet zo geschikt te zijn om je bedrijf verder te brengen. Hoe bouw je dan toch een organisatie op die topprestaties kan leveren? In Scale-ups & do...
Waarom zeggen we niet wat we vinden?
en wat daaraan te doen
2019 || Paperback || Jan Hille Noordhof || Business Contact || met inkijkexemplaar
Organisaties met een open cultuur zijn de winnaars van de toekomst. Niet alleen is het cruciaal voor een wendbare organisatie, maar je voelt je ook meer betrokken als jouw mening telt. Toch houden we vaak onze mond. Waarom?
Op veel werkplekken voelt het helemaal niet veilig om te zeggen wat
je vindt. Dieselgate en #MeToo hebben dat wel bewezen. De cultuur schrijft impliciet voor misstanden vooral niet te melden, of je wordt helemaal niet uitgenodigd om mee te denken. Maar ook wijzelf dragen v...
HRM voor managers / Druk 5
2013 || Paperback || Frank Manders e.a. || Boom || met inkijkexemplaar || ook als eBook
HRM voor managers is bedoeld om de aankomende manager inzicht en hulpmiddelen te geven bij het managen van zijn belangrijkste resource: de medewerkers. Aan de hand van een theoretisch concept van Human Resource Management wordt ingegaan op modern personeelsbeleid en de rol van de manager hierin. De theoretische invulling van onderwerpen zoals beoordelen, werven, selecteren en ontwikkelen van medewerkers wordt afgewisseld met korte praktijkvoorbeelden, onderzoeken of casussen uit de hedendaags...
Olietankers en speedboten / Druk 7
Hoe ons werk verandert
2019 || Paperback || Menno Lanting || Business Contact || met inkijkexemplaar
‘We moeten iets met die digitale ontwikkelingen,’ zeggen veel ondernemers.Maar daarmee wordt technologie het doel, niet het middel. De kern van werk en ondernemen is snelheid, kunnen veranderen, experimenteren, falen en leren. Het gaat er niet om wat je wel of niet doet met alle techniek; het gaat erom of je voldoende flexibel en open
bent om in deze veranderende wereld een bijdrage te blijven leveren. In Olietankers en speedboten schetst Menno Lanting een beeld van de nabije toekomst aan...