Zoekfilters
Studieboeken (17)
Niet beschikbaar
Green hearts, great business
De magische formule om teams in beweging te krijgen
2024 || Paperback || Manon van Leeuwen || Van Duuren Management || met inkijkexemplaar
Laten we eerlijk zijn. Als Chief Sustainability Officer, we noemen haar liever ‘duurzaamheidsstrijder’, is het bijzonder ingewikkeld om alle medewerkers enthousiast te krijgen voor jouw initiatieven. Voor het management en de Raad van Bestuur zijn omzet en winst nog steeds belangrijker dan investeren in duurzame bedrijfsvoering. Laat staan in duurzaam gedrag van medewerkers. En voor veel collega’s is een vegetarische kroket in de bedrijfskantine al bijna een reden om een andere baan te ...
maandag verzonden
AI in marketing
Gids voor de marketingprofessional van de toekomst
2025 || Paperback || Charida Dorder || Van Duuren Management
“AI maakt het werk van marketeers niet overbodig, maar marketeers die niet met AI werken worden wel overbodig.”
Marketing zoals we die al jarenlang kennen, houdt op te bestaan. Kunstmatige intelligentie (AI) zet het vak volledig op zijn kop. Technologische ontwikkelingen brengen veranderingen met zich mee die enorme gevolgen hebben voor marketeers en hun dagelijkse werkzaamheden. Marketeers die segmenteren en content creëren op basis van slimme modellen zullen het winnen van de marketeer...
maandag verzonden
Tel uit je winst
Creeer een winstgevend bedrijf waar je gelukkig van wordt
2025 || Paperback || Marissa Bonants || Van Duuren Management
Veel creatieve ondernemers zijn hun bedrijf gestart vanuit een passie. Hun liefde voor een bepaald product. Of hun talent om iets heel bijzonders te maken. Daar ligt hun focus. En niet zozeer op geld verdienen. Vaak hebben ze zich erbij neergelegd dat ze niet goed zijn met cijfers en daarom nooit écht lekker zullen verdienen. Ze werken hard voor weinig, maar na een paar jaar gaat het meestal toch knagen: ze willen meer (financiële) vrijheid en voldoening.
Dit boek laat zien dat meer winst m...
maandag verzonden
Content! Zuurstof voor je klanten / Derde herziene editie
Derde herziene editie
2024 || Paperback || Antal de Waij || Van Duuren Management || met inkijkexemplaar
Potentiële klanten zoeken steeds vaker digitaal naar informatie over je producten en diensten, via websites, blogs en social media. Het belang van echt goede content kun je dan ook niet onderschatten. Met relevante en engaging content til je jouw bedrijf naar een hoger plan. Helaas doen veel organisaties maar wat als het hierop aankomt en veel te weinig bedrijven hebben een gedocumenteerde contentstrategie. Dat is met dit boek verleden tijd!
Content! zorgt dankzij het unieke Content Marketin...
Doorbreek innovatiebarrières
Vijftien strategieen om management buy-in voor innovatie te vergroten
2025 || Paperback || Gijs van Wulfen || Van Duuren Management
Vijftien strategieën om management buy-in voor
innovatie te vergroten
Innovators zoals jij en ik, worden geconfronteerd met talloze
barrières. De klinkende antwoorden die je keer op keer krijgt van
jouw superieuren, collega’s en partners op je innovatievoorstellen
zijn een ontmoedigend ‘NEE!’ en duizenden waaroms. Onze grootste
uitdaging is om managementsteun te krijgen voor innovatie en,
als we eenmaal op weg zijn, hun commitment te behouden tijdens
de ontwikkeling van onze nieuwe in...
Conscious Business
Winst maken zonder dat mens of planeet daar de prijs voor betaalt!
2025 || Paperback || Hendrik Jan van Es || Van Duuren Management
“Je kunt jezelf of je bedrijf toch niet succesvol noemen in een wereld die faalt?”
Fijke Siebesma als CEO van DSM
Als je bedrijf perfect is, hoe ziet het er dan uit? Hoe winstgevend ben je dan? En zit daar een optimum in? Hoe zien je collega’s en medewerkers jou en welke relatie heb je met hen? Hoe ga je om met de andere stakeholders van je organisatie? En maakt het bedrijf ook de wereld een stukje beter?
Conscious Business maakt duidelijk hoe je het goed kunt doen voor alles en iederee...
De maakbare samenwerking
Het ontwerpen van vitale organisatie met model Baarda
2025 || Paperback || Rolf Baarda || Van Duuren Management
“Dit boek maakt van elke organisatie een vitale organisatie. En van elke lezer een ideale organisatie-adviseur.”
Model Baarda wordt al in veel moderne, kennisintensieve organisaties toegepast voor loopbaan- en beloningsbeleid. Het model is gebaseerd op acht rollen die elk een niveau van probleemoplossend vermogen beschrijven. Door te werken met dit model slagen deze ondernemingen er beter dan andere bedrijven in om de juiste match te maken tussen hun functies en de individuele capaciteite...
Stop met Casanovamarketing
En ga voor de perfecte match
2025 || Paperback || Wing Cheung || Van Duuren Management
‘Een must-have voor iedere B2B-marketing- en salesprofessional die droomklanten wil binnenhalen.’
Rob Overduin, voorzitter en algemeen directeur van het NIMA
Veel MKB-bedrijven slagen er niet in om hun droomklanten binnen te halen, terwijl ze vaak wel de perfecte oplossingen voor deze klanten hebben. Hoe dat komt? Ze doen aan Casanovamarketing! Keer op keer willen B2B-marketeers snel scoren met eenmalige sales als gevolg. Met hun acties en campagnes focussen ze zich vooral op one night st...
maandag verzonden
Driver’s seat
Van werken in je bedrijf naar een bedrijf dat voor jou werkt!
2024 || Paperback || Antoinette Nunes || Van Duuren Management || met inkijkexemplaar
Veel ondernemers starten hun bedrijf omdat ze niet voor een baas willen werken maar vrij willen zijn. Helaas valt het met die vrijheid in de praktijk vaak tegen. Deze ondernemers zitten vast in de hectiek van hun eigen bedrijf. Altijd onmisbaar, nooit genoeg tijd voor zichzelf, en vakanties lijken een verre droom. Het is tijd om uit die ondernemersvalkuil te stappen!
Ontdek als gedreven mkb-ondernemer de ultieme vrijheid met het revolutionaire boek Driver’s Seat! Speciaal geschreven voor on...
maandag verzonden
The leadershipbook for women
Introducing the 50/50 method
2024 || Paperback || Marja Wagenaar || Van Duuren Management || met inkijkexemplaar
Wat kun je er als vrouw zélf aan doen om in je werk hogerop te komen? En hoe vervul je vervolgens met succes een leiderschapsrol binnen je organisatie? Daarover gaat The Leadership Book for Women.
In dit boek introduceert Marja Wagenaar de 50/50-methode, een nieuw en krachtig principe om jezelf vooruit te helpen – in elke fase van je carrière. Het uitgangspunt? Besteed de helft van je tijd en energie aan organisatiedoelen, en gebruik de andere helft om tijdens je werk je persoonlijke carr...