Zoekfilters
› Management algemeen (9)
› Communicatiekunde alge... (4)
› Marketing (4)
» Toon alle opties (3)
Studieboeken (26)
Marketingcommunicatiestrategie / Druk 9
2023 || Paperback || Ko Floor e.a. || Noordhoff || met inkijkexemplaar || ook als eBook
- Gerenommeerde methode met een zeer goede positie in het hoger onderwijs;
-[ state of the art kennis over digitale communicatie;
- actuele cases en voorbeelden uit de communicatiepraktijk.
De ontwikkelingen op het gebied van marketingcommunicatiestrategie gaan ontzettend snel. Zo is er de afgelopen jaren in Nederland meer geld uitgegeven aan online marketingcommunicatie dan aan communicatie in offline media. We zien bovendien dat marketingcommunicatie steeds vaker is gericht op het creëren ...
vandaag verzonden
Dit is onderzoek! / Druk 3
2019 || Hardcover || Ben Baarda || Noordhoff || met inkijkexemplaar || ook als eBook
- Toegankelijke en enthousiasmerende gids voor praktijkgericht kwalitatief en kwantitatief onderzoek;
- behandelt de essentie van onderzoek in vier praktische stappen;
- met handige checklists voor het zelf opzetten en uitvoeren van onderzoek.
Dit is onderzoek! leert hbo-studenten in vier stappen onderzoek doen. Het boek behandelt kort en krachtig de theorie en de praktijk van onderzoek en bevat een schat aan onderzoeksvoorbeelden, direct toepasbaar bij projecten, stage- en afstudeeropdrachte...
vandaag verzonden
Marktonderzoek - design
Door de boom het bos zien
2021 || Paperback || Iris van Hest || Boom || met inkijkexemplaar
Marktonderzoek-design introduceert de ‘onderzoeksboom’, een model dat je inzicht geeft in de complexiteit van marktonderzoek en de verschillende onderzoekstechnieken die je daarbij kunt inzetten.
Het boek laat je stapsgewijs zien hoe je op een gestructureerde, creatieve en logische manier marktonderzoek ontwerpt. Daarbij staat steeds de link met het eigenlijke marketingvraagstuk centraal: welk type vragen werken bij loyaliteitsonderzoek, hoe leg je een customer journey vast of achterhaal ...
vandaag verzonden
Communiceren / Druk 4
Contact maken, houden en verdiepen
2022 || Paperback || Frank Oomkes e.a. || Boom || ook als eBook
Dit product bestaat uit een boek inclusief website met hierop o.a. het online boek.
Heel weinig mensen zijn volleerd in het leggen van contacten, het voeren van een goed gesprek en het verdiepen van relaties. Gelukkig is communiceren te leren! Voor succesvol contact met anderen heb je namelijk bepaalde communicatievaardigheden nodig. Dit boek leert je om contact te maken, te houden én te verdiepen.
‘Communiceren’ geeft heldere inzichten in algemene communicatievaardigheden. Alle basisva...
vandaag verzonden
Interne communicatie bij verandering / Druk 3
van middelen- naar interventiedenken
2013 || Paperback || Huib Koeleman || Boom
* Al meer dan 10 jaar hét basisboek voor verandercommunicatie.
* 7 visies op verandering; kies de versie die past bij jouw verandering.
* Gebaseerd op erkende veranderaanpakken van De Caluwé & Vermaak, Boonstra, Van Ruler en Factor C.
* 35 verschillende interventiemogelijkheden, op verandervisie gesorteerd.
* 6 fasen van het proces in detail beschreven.
* Tips en voorbeelden uit de praktijk.
Interne communicatie is dé succesfactor voor het slagen van veranderingstrajecten. De vraag naar he...
morgen verzonden
Lezen, weten en niet vergeten / Druk 6
2017 || Paperback || Mark Tigchelaar || Spectrum || met inkijkexemplaar
Informatie sneller opnemen, verwerken en onthouden.
Tijdens het lezen denk je vaak aan andere dingen en kom je er halverwege de pagina achter dat je eigenlijk geen idee meer hebt wat je net hebt gelezen. Herkenbaar? Je bent niet de enige. Daarnaast lezen we vaak alleen nog maar scannend een artikel of slaan soms stukken tekst over, omdat we simpelweg te langzaam lezen. We missen hierdoor informatie. Wat voor effect heeft dit op ons werk en onze studie? Op een bepaalde manier worden we weer a...
vandaag verzonden
Overheidscommunicatie / Druk 3
Een gedragswetenschappelijke aanpak
2020 || Paperback || Bert Pol e.a. || Coutinho || ook als eBook
Overheden communiceren met burgers. En dat doen zij met een reden. Bijvoorbeeld om mensen aan te moedigen meer te bewegen en zo overgewicht tegen te gaan. Of om rommel direct in de vuilnisbak te gooien om zo milieuvervuiling te helpen verminderen. De overheid zet communicatie grootschalig in voor het veranderen, versterken of afzwakken van gedrag, attitudes en kennis onder burgers.
Overheidscommunicatie legt de focus op de beïnvloedende rol van overheidscommunicatie. Het boek geeft een overzi...
Design Thinking / Druk 2
2023 || Paperback || Teun den Dekker || Noordhoff || met inkijkexemplaar || ook als eBook
- De aanpak Design Thinking vertaald naar een eenvoudig toepasbaar model;
- bevat een uitgebreid deel over tooling en gereedschap;
- duidelijke koppeling tussen de theorie en de designpraktijk.
Hedendaagse organisaties zien zich geconfronteerd met complexe problemen en vraagstukken die niet langer eenduidig en eenvoudig te definiëren zijn. Bij het adequaat inspelen op deze maatschappelijke vraagstukken komt de creatieve oplossingsstrategie die Design Thinking biedt goed van pas. Dit boek ont...
vandaag verzonden
Organiseren van communities / Druk 1
Identificeren, verbinden en faciliteren
2019 || Paperback || Peter Staal e.a. || Scriptum || met inkijkexemplaar
Sinds 2006 investeren Nederlandse organisaties in online communityplatformen, een plek voor klanten, medewerkers en belanghebbenden om met elkaar en de organisatie in contact te komen en te blijven.
De opkomst van online (social) media en communityplatformen brengt nieuw gedrag met zich mee. Van organisaties vergt dit een nieuwe visie op communicatie en een grotere flexibiliteit en creativiteit. Kennis over dit vakgebied is schaars. Alhoewel de meest succesvolle communities vaak zijn opgestar...
vandaag verzonden
Psychologie en Sociologie / Druk 8
2021 || Paperback || Ella Wijsman e.a. || Noordhoff || met inkijkexemplaar || ook als eBook
- Legt ingewikkelde theorieën uit in toegankelijke taal;
- sluit aan op de belevingswereld van studenten
- overzichtelijke schema's en tabellen brengen ordening aan in de leerstof.
Psychologie en Sociologie bestaat uit vijftien hoofdstukken die onafhankelijk van elkaar kunnen worden ingezet. Door de toegankelijke taal, de heldere definities en aansprekende voorbeelden uit het dagelijks leven is het boek zeer geschikt voor zelfstudie. Elk hoofdstuk bevat verdiepende tussenvragen en eindvrag...