Zoekfilters
Studieboeken (17)
maandag verzonden
Basisboek customer journey / Druk 2
Een inleiding in het vakgebied
2022 || Paperback || Stephan van Slooten e.a. || Noordhoff || met inkijkexemplaar || ook als eBook
- Het eerste studieboek over Customer Journey voor het hoger onderwijs;
- leert studenten vanuit de klantbeleving te kijken, denken en doen;
- gebaseerd op de praktijkervaring van honderden Customer Journey-projecten.
Voor een groeiend aantal organisaties is klantbeleving de sleutel tot succes. Een goede klantbeleving leidt tot loyale klanten, spontane aanbevelingen en commercieel resultaat. De belangrijkste methodiek om dit succes te behalen is de Customer Journey, het centrale thema van dit...
maandag verzonden
Ondernemen met informatie / Druk 10
Informatiekunde
2022 || Paperback || Jan Snijders e.a. || Noordhoff || met inkijkexemplaar || ook als eBook
- Is afgestemd op beroepscompetenties, na elk hoofdstuk beheerst de student nieuwe (informatiekundige) vaardigheden;
- bevat aansprekende actuele praktijkvoorbeelden, nieuwsitems en focusartikelen;
- de digitale samenleving is door het hele boek heen gevlochten.
Ondernemen met informatie laat studenten in drie samenhangende delen kennismaken met de informatievoorziening in een onderneming. Het eerste deel van het boek bespreekt de essentie van de informatievoorziening en de bedrijfsprocessen ...
maandag verzonden
Inkoop / Druk 4
Werken vanuit een ketenbenadering
2023 || Paperback || Brigitte Faber-de Lange e.a. || Noordhoff || met inkijkexemplaar || ook als eBook
- Behandelt de basistheorie van inkoop op toegankelijke wijze;
- stelt samenwerken in de keten centraal;
- met aansprekende praktijkvoorbeelden en cases.
Goed inkopen begint met een stevige kennis van het inkoopvak. Inkoop - Werken vanuit een ketenbenadering behandelt op toegankelijke wijze alle aspecten die daarvoor van belang zijn. Hierbij staat de gedachte centraal dat een goede samenwerking met andere afdelingen in een bedrijf, leveranciers en eindafnemers cruciaal is voor een succesvolle...
maandag verzonden
Basis van bedrijfseconomie voor non-financials / Druk 2
2022 || Paperback || Rien Brouwers e.a. || Noordhoff || met inkijkexemplaar || ook als eBook
- Modulaire opbouw;
- afgestemd op veel voorkomende beroepsproducten en beroepshandelingen;
- ook volledig digitaal beschikbaar, inclusief uitgebreide online ondersteuning.
Basis van bedrijfseconomie voor non financials sluit met zijn modulaire opbouw goed aan op het veranderende onderwijs, wat steeds verder flexibiliseert. Deze uitgave is vrij in te zetten en bevat alle relevante bedrijfseconomische onderwerpen, opgedeeld in modules per onderwerp. Deze modules zijn afgestemd op veelvoorkomen...
maandag verzonden
Inleiding tot de marketing / Druk 5
2020 || Paperback || Bronis Verhage || Noordhoff || ook als eBook
- Complete en toegankelijke kennismaking met het vakgebied marketing;
- leert hoe slagvaardig een marketingbeleid uit te stippelen;
- nieuwe editie met actuele thema’s, voorbeelden en casussen.
Inleiding tot de marketing geeft een compleet beeld van de beginselen van marketing en leert hoe een slagvaardig marketingbeleid uit te stippelen. Het geeft actuele inzichten, ontwikkelingen en trends op het gebied van marketing. De rol van online marketing, de invloed van social media op het koopged...
maandag verzonden
Dit is onderzoek! / Druk 3
2019 || Hardcover || Ben Baarda || Noordhoff || met inkijkexemplaar || ook als eBook
- Toegankelijke en enthousiasmerende gids voor praktijkgericht kwalitatief en kwantitatief onderzoek;
- behandelt de essentie van onderzoek in vier praktische stappen;
- met handige checklists voor het zelf opzetten en uitvoeren van onderzoek.
Dit is onderzoek! leert hbo-studenten in vier stappen onderzoek doen. Het boek behandelt kort en krachtig de theorie en de praktijk van onderzoek en bevat een schat aan onderzoeksvoorbeelden, direct toepasbaar bij projecten, stage- en afstudeeropdrachte...
maandag verzonden
Handboek organisatie en management / Druk 9
Een praktijkgerichte benadering
2019 || Hardcover || Jos Marcus e.a. || Noordhoff || met inkijkexemplaar || ook als eBook || top 10 voorgeschreven ORM
- praktijkgerichte inleiding op het vakgebied;
- behandelt actuele thema’s zoals digitale business transformatie en maatschappelijk verantwoord ondernemen;
- met uitgebreide online ondersteuning, talrijke opdrachten en actuele cases.
Handboek organisatie en management is een interactieve en praktijkgerichte inleiding op het vakgebied. De theorie van management en organisatie wordt door de bekende auteurs Jos Marcus en Nick van Dam helder uitgelegd aan de hand van veel praktijkvoorbeelden. H...
maandag verzonden
Gesprekken in organisaties / Druk 7
2022 || Paperback || Yvonne Gramsbergen-Hoogland e.a. || Noordhoff || met inkijkexemplaar || ook als eBook
- Behandelt zowel twee- als groepsgesprekken;
- elk gespreksonderwerp wordt apart behandeld waardoor het modulair ingezet kan worden;
bevat veel opdrachten.
Gesprekken in organisaties heeft de afgelopen decennia duidelijk zijn waarde bewezen. Het wordt bij tientallen opleidingen in het hoger onderwijs gebruikt en is hét standaardwerk in Nederland en België over professionele gespreksvoering in organisaties.
Gesprekken in organisaties bestaat uit drie delen:
In deel I worden de basisvaardigh...
maandag verzonden
Lean Six Sigma / Druk 2
Handleiding voor het toepassen van Lean en Six Sigma
2021 || Paperback || Willem Salentijn || Noordhoff || met inkijkexemplaar || ook als eBook
- Het eerste Nederlandstalige studieboek over deze methode;
- biedt een handig en logisch stappenplan;
- met uitgebreide online ondersteuning.
Lean Six Sigma is een uitgebreide introductie tot de methodes LEAN en Six Sigma om bedrijfsresultaten aantoonbaar te optimaliseren. Waar LEAN zich primair concentreert op de verwerking, kijkt Six Sigma naar de inputfactoren. Uitgangspunt hierbij is dat de bedrijfsprocessen volledig afgestemd moeten zijn op de klant.
Het boek gaat te werk aan de hand va...
maandag verzonden
Communicatie voor Bedrijfskundigen
2018 || Paperback || Tjeerd de Jong e.a. || Noordhoff || met inkijkexemplaar || ook als eBook
Bedrijfskundigen verbeteren en vernieuwen bedrijfsprocessen en halen het beste uit organisaties en medewerkers. Daarbij moeten ze verschillende rollen met bijbehorende communicatieve vaardigheden kunnen vervullen: de adviseur, de manager, de onderzoeker en de ethisch handelend bedrijfskundige. Communicatie voor Bedrijfskundigen licht toe welke vaardigheden (toekomstige) bedrijfskundigen zich eigen moeten maken en hoe ze deze vaardigheden in kunnen zetten om een veelzijdige probleemoplosser te...