Zoekfilters
› Hogeschool Utrecht (5)
› Christelijke Hogeschoo... (3)
› Fontys Hogescholen (2)
Studieboeken (17)
vandaag verzonden
Patiëntveiligheid / Druk 3
systematische incident reconstructie en evaluatie
2016 || Paperback || I.P. Leistikow e.a. || Bohn Stafleu van Loghum
De auteurs hebben in Patiëntveiligheid, Systematische Incident Reconstructie en Evaluatie (SIRE) de ervaringen verwerkt die zij hebben opgedaan bij het uitvoeren van, en onderwijs geven in, SIRE. Daarnaast is de scoop verbreed met voorbeelden uit de huisartsenpraktijk, GGZ en care sector.
vandaag verzonden
Lezen en beoordelen van onderzoekspublicaties / Druk 8
een handleiding voor studenten hbo en wo-gezondheiszorg, geneeskunde en gezondheidswetenschappen
2016 || Paperback || W.S. Jansen e.a. || ThiemeMeulenhoff bv || met inkijkexemplaar
Ook de nieuwe editie (2016) van Lezen en beoordelen van onderzoekspublicaties is een waardevolle vraagbaak voor studenten die kennis willen maken met onderzoek en onderzoekspublicaties.
Dit boek kan je op drie manieren gebruiken: voor zelfstudie als hulp bij het lezen en beoordelen van onderzoekspublicaties, voor het lezen en beoordelen van eigen verslagen en scripties en als leidraad bij het in groepsverband beoordelen van publicaties.
Deel 1 bevat handvatten voor het lezen en beoordelen van...
morgen verzonden
Beknopte integrale ziekteleer / Druk 6
2016 || Paperback || Paul Bocken || Bohn Stafleu van Loghum
Dit is een leerboek ziekteleer voor studenten verpleegkunde van MBO-niveau of hoger. Het is gericht op competentiegericht leren. Parate ziektekundige kennis blijft onmisbaar, maar competentiegericht opleiden vraagt om de integratie van kennis, beroepshouding en vaardigheden. Veel aandacht is er daarom voor de verbanden tussen verstoringen, symptomen, beperkingen en de gevolgen daarvan voor de patiënt.
Beknopte integrale ziekteleer bespreekt algemene uitgangspunten van soorten ziekten, medisch...
morgen verzonden
Leerboek intensive-care-verpleegkunde 1 / Druk 6
2016 || Hardcover || G.T.W.J. van den Brink e.a. || Bohn Stafleu van Loghum
Deze editie van het Leerboek intensive-care-verpleegkunde is aangepast aan nieuwe inzichten en protocollen en beschrijft het volledige actuele terrein van de intensive-care-verpleegkunde.
Dit tweedelige leerboek wordt gebruikt in de opleiding tot intensive-care-verpleegkundige in Nederland en België en in een aantal opleidingen met een overeenkomstig karakter. Daarnaast is het een actueel naslagwerk voor de intensive-care-verpleegkundige in de praktijk.
Deel 1 begint met een introductie ...
morgen verzonden
Wijkverpleging / Druk 1
balanceren tussen zorg en zeggenschap
2016 || Paperback || Aart Pool e.a. || Boom
Van wijkverpleegkundigen wordt veel verwacht. Klaarstaan voor patiënten met hun verschillende rechten, problemen, vragen en behoeften, en tegelijkertijd rekening houden met eisen en regels van zorgverzekeraars, gemeenten en landelijke overheid, die soms haaks staan op de wensen van de patiënt.
Met een stevige basis van theoretische kennis en praktische ervaring hoeft het zoeken naar een goed evenwicht niet eng te zijn. Sterker nog, voor wijkverpleegkundigen in hart en nieren is het juist d...
morgen verzonden
Patiëntveiligheid in de verpleegkunde / Druk 3
2016 || Paperback || Karien den Ridder e.a. || Bohn Stafleu van Loghum
Dit boek biedt de nodige basiskennis over patiëntveiligheid voor verpleegkundigen en andere zorgprofessionals die betrokken zijn bij de directe patiëntenzorg. Het is opgebouwd uit drie delen. Deel 1 bespreekt de systeembenadering. Waar liggen de risico’s en wat kun je doen om het zelf als verpleegkundige veiliger te maken voor je patiënten? In dit deel is een nieuw hoofdstuk over Patiëntveiligheid in België opgenomen. Deel 2 geeft inzicht in het MOTTO-model (voorheen het SEIPS-mode...
morgen verzonden
Leerboek intensive-care-verpleegkunde 2 / Druk 6
2016 || Hardcover || G.T.W.J. van den Brink e.a. || Bohn Stafleu van Loghum
Het Leerboek intensive-care-verpleegkunde beschrijft het volledige actuele terrein van de verpleegkunde en is aangepast aan de nieuwe inzichten en protocollen.
Dit tweedelige leerboek wordt gebruikt in de opleiding tot intensive-care-verpleegkundige in Nederland en België en in een aantal opleidingen met een overeenkomstig karakter. Daarnaast is het een actueel naslagwerk voor de intensive-care-verpleegkundige in de praktijk.
Deel 1 begint met een introductie tot de intensive care en de erva...
morgen verzonden
De klap te boven / Druk 3
zelfhulp en opvang bij traumatische gebeurtenissen
2016 || Paperback || Huub Buijssen || Springer
In deze brochure is te lezen wat je moet weten en wat je moet doen en laten om een schokkende ervaring zo goed mogelijk te verwerken. Wil je een getroffen collega kunnen helpen? Of wil je jezelf voorbereiden op een traumatiserende situatie? Deze brochure geeft je een betrouwbaar houvast.Bestemd voor verpleegkundigen en verzorgenden.
morgen verzonden
Basiswerk V&V Pathologie
Basiswerk V&V, niveau 5
2016 || Hardcover || IJ. Jungen e.a. || Bohn Stafleu van Loghum
In het basiswerk Pathologie worden de pathologische verschijnselen verklaard vanuit de fysiologie. De student leert de verschijnselen en complicaties van ziekten te herkennen, te interpreteren en er adequaat op te reageren. Daarnaast wordt uitvoerig ingegaan op de werking en bijwerkingen van verschillende soorten medicatie om deze te kunnen herkennen en interpreteren.Het basiswerk Pathologie is zorgvuldig afgestemd op Medische fysiologie en anatomie. Het boek biedt de student (en de al afgest...
morgen verzonden
Innoveren in de gezondheidszorg / Druk 2
theorie, praktijk en onderzoek
2016 || Paperback || Roland van Linge || Bohn Stafleu van Loghum
Voor
verpleegkundigen is innovatie vandaag de dag meer regel dan uitzondering.
Soms gaat het om innovatie van de zorgverlening zoals in de vorm van
richtlijnen, diagnostiek, interventies, verpleegkundige spreekuren, methoden
van belevingsgerichte zorg en evidence based practice. En soms gaat het om
innovatie van de organisatie van het verpleegkundige werk zoals
functiedifferentiatie, zelfsturende teams en methoden van coaching, reflectie
en actieleren.
Van verpleegkundigen ...