Studieboeken (4)
maandag verzonden
Economic Approaches to Organization / 6th edition
2017 || Paperback || Sytse Douma e.a. || Pearson || ook als eBook
Now in its fifth edition, Economic Approaches to Organisations remains one of the few texts to emphasize the importance of economic issues and developments in the study of organisations and management. It explains in a non-technical way different economic approaches such as behavioural theory of the firm, game theory, agency theory, transaction cost economics, economics of strategy and evolutionary approaches. This latest edition is packed with practical examples from real-world companies, he...
maandag verzonden
Basisboek bedrijfskunde / Druk 5
Een inleiding in management en ondernemerschap
2024 || Paperback || Sytse Douma e.a. || Boom || met inkijkexemplaar
Basisboek bedrijfskunde is een toegankelijke inleiding op de vakken bedrijfskunde en bedrijfseconomie. Het behandelt alle aspecten die voor een goede bedrijfsvoering van belang zijn, zoals:
strategie en organisatie van een onderneming;
marketing;
operationeel management;
financieel management.
In Basisboek bedrijfskunde vind je een helder overzicht van de belangrijkste bedrijfskundige basisbegrippen en inzichten. Elk hoofdstuk start met een praktische casus en sluit af met een samenvatting en...
maandag verzonden
Ondernemingsstrategie / Druk 8
2020 || Paperback || Sytse Douma e.a. || Noordhoff || met inkijkexemplaar || ook als eBook
- Compleet overzicht van wat een ondernemingsstrategie is en hoe die te bepalen;
- praktische uitwerking met een groot aantal Nederlandse praktijkvoorbeelden;
- aandacht voor de strategische implicaties van de digitale/ informatierevolutie.
Ondernemingsstrategie geeft antwoord op vragen als: Wat is strategie? Hoe bepaal je de juiste strategie? Hoe zorg je dat die strategie ook wordt uitgevoerd? Het boek kent vier delen. Deel 1 legt uit wat een strategie is, hoe het proces van strategieformule...
Ondernemingsstrategie / Druk 9
2024 || Paperback || Sytse Douma e.a. || Noordhoff
• Compleet overzicht van wat een ondernemingsstrategie is en hoe die te bepalen;
• praktische uitwerking met een groot aantal Nederlandse praktijkvoorbeelden;
• aandacht voor de strategische implicaties van de digitale/ informatierevolutie.
Ondernemingsstrategie geeft antwoord op vragen als: Wat is strategie? Hoe bepaal je de juiste strategie? Hoe zorg je dat die strategie ook wordt uitgevoerd?
Het boek is opgedeeld in vier delen. Deel 1 legt uit wat een strategie is, hoe het proces van...