Een boek schrijven, veel mensen maken plannen om er één te schrijven die ze vervolgens om welke reden niet uitvoeren. Dat is jammer! Het is niet moeilijk om een boek te schrijven. Immers, jaarlijks verschijnen vele duizenden nieuwe boeken, zowel voor 'het plezier' als voor 'persoonlijke ontwikkeling'. Waarom zou je een boek willen schrijven en hoe doe je dat dan, en (minstens even belangrijk) hoe zorg je ervoor dat jouw boek en e-book de gewenste doelgroep bereikt?
Steeds meer mensen willen hun creativiteit of kennis kwijt op papier en delen met anderen. Of het nu gaat om een fictieverhaal of over een boek waarin je je expertise wilt delen met je doelgroep, het maakt niet uit. In alle gevallen begin je met een blanco document om uiteindelijk met een mooi opgemaakte bundel papier in je hand te eindigen.
Maar naast het schrijven is het belangrijk om te weten waarom je een boek wilt schrijven en voor wie. Weet wat jouw motieven zijn om een boek te schrijven. Er zijn ook nog eens verschillende manieren om je boek uit te geven. Je kunt het helemaal alleen doen, een schrijfcoach in de hand nemen of een uitgever zoeken die jouw verhaal beter maakt en het juiste format zoekt om tot een mooi boek te komen.
In 'Boekenkracht' helpt de auteur je om zaken helder te krijgen, het schrijfproces goed in te vullen en om van je boek ook daadwerkelijk een succes te maken.
Over de auteur
Rolf Grouve (1983) is ondernemer en directeur bij verschillende ondernemingen. Hij heeft zowel een IT- als een bedrijfskundige achtergrond. Hij schrijft regelmatig columns voor verschillende media over deze onderwerpen die hij verzamelt op het platform a-business.nl. Rolf heeft meerdere boeken geschreven over toekomstbestendig ondernemerschap, innovatie en subsidies.
Dit boek is onderdeel van de volgende reeks: Crisiskracht, Ondernemen in complexe tijden (2020), IT-Kracht, Innoveren door te automatiseren (2020), Subsidiekracht, Verantwoord Innoveren (2019) en Ondernemerskracht, Anticiperen op de toekomst (2018).