Op sommige momenten in je leven vraag je je als ondernemer af hoe je toekomst er eigenlijk uitziet. Tot wanneer ga ik met mijn bedrijf door? Of stop ik ermee? Wat doe ik als die man met de grote zak geld voor de deur staat? Ben ik voorbereid op de situatie dat ik geen keuze (meer) heb en mijn bedrijf zal moeten verkopen door bijvoorbeeld de economische situatie, door ziekte of door andere persoonlijke omstandigheden?
In het doeboek Verkoopgeluk lees je hoe je je mentaal voorbereidt op een verkooptraject, je een bedrijf verkoopklaar maakt, hoe je kopers of opvolgers vindt en de deal sluit. Ervaringsverhalen van inspirerende ondernemers en opdrachten van adviseurs en coaches geven je inzichten in een mogelijk verkoop- en overdrachtproces en geven je tips om te bedenken wat de volgende stap wordt in jouw leven.
Met adviezen van doorgewinterde familie-ondernemers zoals Jan-Renier Swinkels (Swinkels Family Brewers), Marije van der Valk (Van der Valk Hotels & Restaurants) en de lessons learned van o.a. Björn Kuipers (Jumbo Kuipers), Claudia Willemsen (Kleertjes.com) en Nathalie Mangnus (Noosa Amsterdam).
Monique Delsink besefte op een dag dat het tijd was om het roer om te gooien en verkocht met haar toenmalige partner hun eigen bedrijf, een grote arbodienst. Voor Monique speelde de term 'verkoopgeluk' een belangrijke rol: Heb je in beeld waar je gelukkig van wordt, zowel nu als na de verkoop? In haar boek beschrijft ze ook haar persoonlijke verhaal. Sindsdien geeft ze trainingen en workshops over overdracht en verkoop van (familie)bedrijven.