Lean Six Sigma Green Belt / Druk 4 (Nederlands)

Mindset, Skill set & tool set

Voorzijde
Achterzijde
Inkijkexemplaar
66,95
Levertijd: 4 werkdagen
Met 5% studentenkorting
voor 63,60 i
Andere versies
+
Bestel
ISBN: 9789492240262
Uitgever: LSSA B.V.
Verschijningsvorm: Hardcover
Auteur: H.C. Theisens
Druk: 4
Relevante opleidingen: International Financial Management and Control Werktuigbouwkunde
Pagina's: 377
Taal: Nederlands
Verschijningsjaar: 2021
Voorgeschreven bij o.a.: Haagse Hogeschool (HHS) Avans Hogeschool
Vervanger van: 9789492240323
NUR: Educatieve uitgaven algemeen

In 2014 verscheen het eerste boek in de serie 'Climbing the Mountain' en in 2017 verscheen de vertaling naar het Nederlands. Inmiddels zijn in deze serie meer dan 35.000 exemplaren verkocht en heeft het velen geholpen bij het ontwikkelen van een continue verbeterorganisatie en het oplossen van problemen. Voor u ligt de geheel herziene druk van de Green Belt, opgebouwd volgens de laatste versie van het CIMM-raamwerk en de LSSA skill set (v3.2).

Green Belts werken enerzijds aan het verbeteren van processen (Lean) en anderzijds aan meer complexe datagedreven projecten (Six Sigma). Met de juiste combinatie van specialistische kennis van het proces en toepassing van technieken, is de Green Belt in staat significante verbeteringen te realiseren binnen een bepaalde afdeling of proces. Green Belts kunnen zelfstandig werken of binnen een team.

Het eerste hoofdstuk van dit boek gaat in op de geschiedenis en principes van de meest toegepaste verbetermethodieken, waaronder Kaizen, TPM, Lean, Six Sigma en Agile. Het tweede en derde hoofdstuk gaan in op het transformatieproces, waarbij het creëren van een continue verbetercultuur centraal staat. Hierin komen zaken als organisatiestructuur, verandermanagement en teamontwikkeling aan de orde. We gaan tevens in op de cruciale rol van leiders en managers als inspirators en cultuurdragers.

In de volgende vijf hoofdstukken gaan we in op de tools en technieken. We volgen hierin de vijf niveaus van het ‘Continuous Improvement Maturity Model’ (CIMM): het creëren van een solide fundament, een continue verbetercultuur, stabiele en voorspelbare processen, capable processen en toekomstbestendige processen. Het CIMM-raamwerk beschrijft welke aanpak en instrumenten het beste passen bij een bepaald volwassenheidsniveau van een organisatie.

De beklimming naar de ‘Top of the Mountain’ is niet altijd eenvoudig. De weg naar boven zit vol met technische en organisatorische obstakels. Om de top te bereiken zul je die obstakels moeten ontdekken en stuk voor stuk moeten wegnemen. Tegelijkertijd is het ook een interessante reis, leerzaam en bevredigend. Houd hierbij het doel van de reis altijd in het oog: het fantastische uitzicht.