Marketing verandert continu. De laatste jaren zelfs in zo'n snel tempo, dathet soms moeilijk is om alle ontwikkelingen bij te houden. Dit vlot geschrevenboek geeft een volledig overzicht van wat marketing nu echt inhoudt, inclusiefde nieuwste ontwikkelingen. Het maakt duidelijk welke plek marketing zoumoeten hebben in een organisatie en welke waarde het toevoegt. Veelsoortgelijke boeken beginnen met de strategische aspecten en werken danverder naar de operationele zaken. Voor veel studenten is het begin dan ergabstract. Met de aanpak in dit boek worden de studenten van het begin tothet einde maximaal geïnteresseerd gehouden, met het uiteindelijke doel omvanuit strategische overwegingen het hele doen en laten van een organisatiein te richten. Hoe dat gaat en wat daarvoor nodig is, wordt duidelijk in delaatste hoofdstukken.Wat nieuw is aan dit boek, is dat er geen apart hoofdstuk over digitale marketing in zit. De gereedschappen die door de voortschrijdende ontwikkelingen op technologisch gebied aan de gereedschapskist van de marketeer zijn toegevoegd, zijn intussen al zo gemeengoed geworden dat ze normaal in de marketing geïntegreerd horen te zijn. Misschien dat hiermee weer een stukje van de mystiek rond het onderwerp digital marketing wordt opgeheven.