Stop met communiceren!

waarom communicatie meestal mislukt en hoe je daar verandering in brengt

Voorzijde
Achterzijde
30,50
Vandaag besteld,
maandag verzonden
Met 5% studentenkorting
voor 28,98 i
+
Bestel
ISBN: 9789491560590
Uitgever: Adfo Groep
Verschijningsvorm: Paperback
Auteur: Harrie van Rooij
Druk: 1
Pagina's: 128
Taal: Nederlands
Verschijningsjaar: 2014
NUR: Communicatiekunde algemeen

Hoe komt het dat argumenten meestal niets helpen om iemand van

gedachten te laten veranderen? Hoe valt te verklaren dat de volgende

zin de omzet van een telecommercial verveelvoudigde: "Als de lijnen

bezet zijn, probeer het dan over tien minuten nog eens."? En waarom

was het onhandig toen de burgemeester van Haren tegen jongeren

vertelde dat er 'geen feest' was?

Communicatie verloopt vaak grillig en onvoorspelbaar. De laatste jaren

zijn heel wat nieuwe inzichten uit de neurowetenschappen en psychologie

beschikbaar gekomen die helpen om te begrijpen waarom sommige

boodschappen werken en andere totaal niet.

Dit boek geeft je eenvoudige toegang tot deze inzichten. Je maakt

kennis met vier karikaturale menstypen: Oblomovs, Wij-mensen,

Veranderhaters en Verhalenvertellers. Je leert drie makkelijk te

onthouden psychologische basisregels die onmisbaar zijn voor iedereen

die communiceert met klanten, medewerkers en doelgroepen (of met

zichzelf). En je doorloopt een stappenplan om machtige triggers te

ontwerpen.

Stop met communiceren! is een praktisch handboek voor iedereen die

wel eens iets van anderen gedaan wil krijgen. Dat kan van alles zijn: je

adviezen opvolgen, iets van je kopen, iets juist niet meer kopen, geld

doneren, regels naleven, een enquête invullen, een tentoonstelling

bezoeken.

Lees dit boek als je:

* geïnteresseerd bent in hoe mensen zich gedragen.

* de effectiviteit van je communicatie wilt vergroten.

* communicatieprofessional, manager adviseur, student of wat anders

bent.

* je afvraagt wat de zwerftochten van Odysseus, Project X Haren en

brieven over belastingen met elkaar te maken hebben.