Privacy bestaat niet

doe er je voordeel mee

Voorzijde
Achterzijde
21,75
Vandaag besteld,
maandag verzonden
Met 5% studentenkorting
voor 20,66 i
+
Bestel
ISBN: 9789491560545
Uitgever: Adformatie Groep
Verschijningsvorm: Paperback
Auteur: Peter Olsthoorn
Druk: 1
Taal: Nederlands
Verschijningsjaar: 2013
NUR: Marketing

Peter Olsthoorn geeft in een persoonlijk relaas een overzicht van alle aspecten rondom privacy. Vanuit het perspectief van de marketeer, vanuit dat van de overheid, maar ook vanuit het perspectief van jou als burger. Wat is jouw privacy je waard? En voor welke voordelen ben je bereid een deel daarvan op te geven?

'Dit boek is verplicht leesvoer voor iedereen die zich in de actuele privacydiscussie mengt over spionage, patiëntendossier of surfgedrag volgen. De cases schetsen de rijke omvang, verbazen, leiden tot ongemak en zijn bij vlagen hilarisch. Met de continue vraag: wat is privacy mij waard?'

Jitty van Doodewaerd, privacydeskundige Federation of European Direct Marketing (Fedma) en Nederlandse Dialoog Marketing Associatie (DDMA)

'Over privacy leren we niets op school en dat is een groot gemis. Peter Olsthoorn maakt dat goed. Lezen dus, dit boek, zodat je begrijpt waarom de titel een waarschuwing is en geen wens.'

Justine Pardoen, hoofdredacteur van Ouders.nl

'Een unieke blik op wie er meekijken in de digitale spiegel van ons ik.'

Nils Rooijmans, directeur Exposemedia.nl, columnist Emerce

'Dit boek belicht zo'n beetje alle belangrijke aspecten van het belangrijkste mensenrecht van de 21ste eeuw. Privacy is een bedreigde soort. Wat gisteren privé was, wordt vandaag op Facebook verhandeld. En wat vandaag uit de schijnwerpers blijft, is morgen resultaat van Big Data. Lees dit boek, want het raakt aan alle kanten van je bestaan.'

Jos Birken, marketingdirecteur in China en Singapore, columnist Tijdschift voor Marketing

`Knap overzicht van een zeer actueel en relevant onderwerp. 100% must-read.'

Sander van der Blonk-Digitaal Marketeer & Ondernemer.

Over de auteur:

Peter Olsthoorn is onderzoeksjournalist, historicus en schrijver van boeken over internet, De macht van Facebook en De macht van Google. Hij publiceert ondermeer in NRC, Intermediair, Adformatie, WebWereld, HPdeTijd en Netkwesties.nl.