Vormgeving in communicatie / druk Heruitgave

Voorzijde
Achterzijde
58,25
Vandaag besteld,
maandag verzonden
Met 5% studentenkorting
voor 55,34 i
+
Bestel
ISBN: 9789491560378
Uitgever: Adformatie Groep
Verschijningsvorm: Paperback
Auteur: C. Coolsma A. van Dommelen
Taal: Nederlands
Verschijningsjaar: 2013
Vervanger van: 9789013007381
NUR: Communicatiekunde algemeen

Vormgeving speelt in communicatie een steeds belangrijker rol. Het overstelpende aanbod van informatie dwingt de ontvanger snel te selecteren, en dat doet hij vaak allereerst op het uiterlijk van communicatie-uitingen. Ook televisie en internet, met hun nadruk op het visuele, maken dat beelden en daarmee vormgeving belangrijke communicatiemedia zijn geworden. Inzicht in vormgeving - of het nu gaat om een complete huisstijl, een website, een folder of een brochure - is daarom noodzaak geworden voor wie zich met communicatie bezighoudt.

Dit dossier maakt duidelijk welke functies vormgeving kan vervullen en aan welke voorwaarden vormgeving, vormgevers en hun opdrachtgevers moeten voldoen. Aan de hand van verhelderende praktijkvoorbeelden en nuttige checklists

verzamelt de lezer bouwstenen om de effectiviteit van communicatie in zijn eigen praktijksituaties te vergroten.

Het dossier richt zich op beginnende en ervaren communicatiemedewerkers.

Maar het is zeker ook nuttig voor anderen die bij de totstandkoming van vormgevingsproducten zijn betrokken.