Van medewerkers naar medemerkers / druk Heruitgave

internal branding in de praktijk

Voorzijde
Achterzijde
32,95
Vandaag besteld,
morgen verzonden
Met 5% studentenkorting
voor 31,30 i
+
Bestel
ISBN: 9789491560279
Uitgever: Adformatie Groep
Verschijningsvorm: Paperback
Auteur: Saskia Barendse-Schijvens
Pagina's: 80
Taal: Nederlands
Verschijningsjaar: 2012
Vervanger van: 9789013064889
NUR: Communicatiekunde algemeen

Van MedeWerkers naar MedeMerkers

Klanten baseren de keuze tussen merk A en merk B vooral op hun

ervaringen.

Een bedrijf dat zegt de goedkoopste te zijn, mag niet duurder

uit de bus komen dan de concurrent. Een bedrijf dat beweert glashelder

te zijn, mag zich nooit verstoppen achter ingewikkelde regels en voorwaarden.

In het ideale geval wordt het imago van een bedrijf van binnenuit gevormd,

en niet andersom. Medewerkers handelen in overeenstemming met je

merkwaarden. Bewust en onbewust. Elke ervaring die de klant met jouw

organisatie heeft, bevestigt het beeld van de dienst of het product.

Hoe krijg je het merk in de genen van je medewerkers? Door internal

branding een wezenlijke rol te laten spelen in de bedrijfsvoering. Daarbij

mag je nooit vergeten dat internal branding een proces is voor idealisten en

volhouders. De business, communicatie en human resourcemanagement

zijn zich constant bewust van hun rol en handelen er ook naar. Aan de

hand van het verhaal van Interpolis schetst Saskia Barendse-Schijvens de

successen én tegenslagen die de communicatieprofessional tegenkomt bij

het opzetten van een internal branding-traject. Met heldere tips en leerpunten.

Ook als de basis verandert door een fusie. Juist dan is het cruciaal

dat alle Medewerkers ook Medemerkers zijn.

Over de auteur

Saskia Barendse-Schijvens (1970) is hoofd Interne Communicatie bij

Interpolis. Na haar studie Beleids- en Organisatiewetenschappen aan de

Universiteit van Tilburg begon zij als managementtrainee bij Interpolis.

Daar richtte zij zich volledig op het communicatievak. Vanuit die rol was

zij nauw betrokken bij het veranderproces dat Interpolis transformeerde

van een relatief onbekende maatschappij tot een voorhoedespeler in de

verzekeringsmarkt.

Sinds 2006 stuurt Barendse het team aan dat met interne communicatie

een belangrijke rol speelt in het internal branding proces binnen Interpolis.

Zij is verder verantwoordelijk voor de managementcommunicatie,

verandercommunicatie, HR-communicatie en de professionalisering van de interne

mediamix. Kortom: een essentiële schakel in het verhaal van Interpolis.