Verkoop en het functioneren van de verkoopafdeling staat de laatste jaren sterk in de belangstelling. De tijd dat verkoop wordt beschouwt als een techniekje binnen marketing is voorbij.Professioneel verkopen geeft een beeld van de complete verkoopfunctie. Het komt daarmee tegemoet aan een groeiende behoefte. Onderwerpen als gespreksvoering, afsluiten van orders en klachtenbehandeling komen aan de orde. Maar ook onderwerpen als de organisatie van de verkoop afdeling, verkoopplanning en budgettering ontbreken niet. Professioneel verkopen is een praktijkgericht boek, bestemd voor commerciƫle functionarissen binnen organisaties, zoals de verkoper in de binnen- en buitendienst, de account manager en de sales promoter. Daarnaast is het uitermate geschikt voor studenten en cursisten 'sales en verkoop' in het onderwijs.Drs. H.E. Wijnberg is al vele jaren publicist op bedrijfskundig gebied. Als verkoper en als manager heeft hij de nodige ervaring opgedaan in het verkoopvak. Daarnaast heeft hij vele jaren onderwijs gegeven op dit vakgebied.J.Mokkenstorm adviseert op het gebied van marketingcommunicatie en sales. Praktische verkoopkennis verwierf hij in verschillende buitendienstfuncties waarna hij zijn loopbaan afsloot als marketingmanager levensverzekeringsbedrijf bij Delta Lloyd. Hij heeft thans een bureau dat bedrijven adviseert op het gebied van marketing en verkoop bij verschillende opleidingsinstituten.W. Koning heeft gedurende zijn loopbaan diverse verkoop- en managementfuncties vervuld, onder andere bij Admedia (VNU), Mediamar (Kluwer), Het Parool, Echo (Telegraaf) en ABC. Daarnaast treedt hij regelmatig op als gastdocent en trainer voor diverse onderwerpen op het terrein van marketing en verkoop.