De aanleiding
Als vervolg op het eerder verschenen boek
Account Management. Filosofie, instrumenten en implementatie van dezelfde auteur, dat eerder 'managerial' van karakter is, concentreert zich het
voorliggende boek meer op de concrete praktijk van account management.
Wat niet betekent dat het boek niet ook voor managers geschikt is - integendeel, bij het aansturen en begeleiden van account managers en het leiden van de commerciële operatie van de onderneming kunnen managers problemen
ondervinden zonder kennis van de praktijk van account management.
De inhoud
In Account management in de praktijk komen o.a. aan de orde:
accountanalyse en accountplanningscyclus. customer satisfaction measurement met praktische voorbeelden, en teamwork en interface management, waarbij het
concept interorganisatie wordt geïntroduceerd. Om Account management in de praktijk goed te kunnen gebruiken, is basiskennis van het voorafgaande,
meer theoretische boek nodig. De materie van het voorliggende boek is gebaseerd op langdurige ervaring van de auteur met account management in de praktijk. Zowel praktijkmensen, zoals account managers en commerciële managers, alsook studenten van HBO- en WO-opleidingen hebben baat bij dit boek.