Zo kun je mij bereiken / Druk 2

bereik ieder kind: praktische handleiding om de verschillende persoonlijkheidstypes in jouw klas betrokken te krijgen en te houden

Voorzijde
Achterzijde
27,50
Vandaag besteld,
maandag verzonden
+
Bestel
ISBN: 9789491472824
Uitgever: Vrije Uitgevers, De
Verschijningsvorm: Paperback
Auteur: Patricia Antersijn
Druk: 2
Pagina's: 198
Taal: Nederlands
NUR: Onderwijs en opvoeding

“Vandaag heb ik Floor er weer uitgestuurd. Ze zat te kletsen, terwijl ze zelfstandig aan opgaven moest werken. Ze staat er ook slecht voor. Ik begrijp het niet. De docent van vorig jaar had geen problemen met haar. Ze haalde toen zevens en achten en bij mij steeds vieren en vijven. Maar hij had wel problemen met Rob, die constant de sfeer in de klas verpestte en daar heb ik geen kind aan. Hoe kan dat toch? Het kost zoveel energie, die leerlingen waar ik geen grip op krijg. Ik zou nu echt weleens willen weten wat ik kan doen om ook de ‘Floors’ in mijn klas te bereiken. Het is op zich een leuk, spontaan kind.”

De uitdaging voor leraren en leerkrachten is het bereiken van iedere leerling. Zonder aansluiting - ofwel effectieve communicatie - geen of weinig resultaat! Termen als passend onderwijs en het bieden van optimale ontwikkelmogelijkheden voor ieder kind zijn prachtig. Maar wat vraagt dat van u als leraar, leerkracht, directeur of mentor?

Dit van oorsprong Amerikaanse boek ‘Here’s how to reach me’ geschreven door Judith A. Pauley, Ph.D. Dianne F. Bradley, Ph.D. and Joseph F. Pauley, deelt waardevolle en praktische inzichten die al door vele docenten met succes worden toegepast. Door het identificeren van het basispersoonlijkheidstype van uw leerling en het begrijpen van uw eigen persoonlijkheidsstructuur ontdekt u hoe u al uw leerlingen kunt motiveren en echt passend onderwijs kunt bieden.

In dit boek vindt u:

• waardevolle en levendige verhalen die de zes verschillende persoonlijkheidstypen, die u in uw klas tegenkomt, illustreren;

• praktische formulieren die u helpen de persoonlijkheidstructuur van uw leerling te achterhalen, inclusief de motiverende behoeften, kwaliteiten en uitdagingen;

• concrete ideeën om de verworven inzichten uit dit boek te integreren met uw huidige aanpak binnen het onderwijs;

• bewezen resultaatgerichte strategieën om leerlingen in distress, en ook leraren of leerkrachten in distress, te helpen;

• handige schema’s om ‘best practices’ in het omgaan met verschillen tussen leerlingen met uw collega’s te delen.

Gebaseerd op de concepten van Dr. Taibi Kahler’s bestseller ‘The Mastery of Management’, helpt dit handboek u om uw energie positief en effectief in te zetten in het bouwen aan betere relaties met iedere leerling zodat de focus gericht kan blijven op waar het om gaat – op leren en ontwikkelen met plezier!

Origineel geschreven door: Judith A. Pauley, Dianne F. Bradley en Joseph F. Pauley. Vertaald en bewerkt door Patricia Antersijn, met medewerking van Angelique van Hest.