Hoogbegaafde kinderen voelen zich vaak anders dan andere kinderen omdat ze op een andere manier denken en voelen dan hun leeftijdsgenoten! Als de school/thuisomgeving niet goed is afgestemd op het denkniveau van het hoogbegaafde kind dan kan het kind probleemgedrag gaan ontwikkelen!
In dit boek krijgt u inzicht in het denkproces van het hoogbegaafde kind en krijgt u handvatten aangeboden hoe u een kind, dat blokkeert op sociaal-emotioneel en/of cognitief gebied, verder kunt begeleiden in zijn denk/leerproces.
De ouders en leerkrachten leren met behulp van dit boek doelgericht te communiceren met het kind over zijn leer-denkproces.
Kinderen zijn heel goed in staat om zelf hun denk/leerproces in kaart te brengen en samen met ouders of leerkrachten naar oplossingen te zoeken en dus verder te komen in hun leer -denkproces.
Over de auteur
Mijn naam is Laura Groebbé. Ik was gedurende 16 jaar werkzaam in het basisonderwijs waarvan ik, de laatste 10 jaar, naast mijn functie als leerkracht ook werkzaam ben geweest als coach van hoogbegaafde kinderen op de basisschool.
Sinds twee jaar heb ik een adviesbureau & verrijkingsklas voor hoogbegaafde kinderen uit het basis/middelbaar onderwijs. Ik heb de ECHA- opleiding (European Advanced Diploma in Educating the Gifted), bij het Centum voor Begaafdheidsonderzoek in Nijmegen, gevolgd.
Het boek Denken is leuk! is een praktisch handboek voor ouders en leerkrachten van hoog begaafde kinderen.
In mijn adviesbureau & verrijkingsklas La Luna kom ik regelmatig hoogbegaafde kinderen tegen, die problemen ondervinden op sociaal-emotioneel gebied, omdat de omgevingsfactoren vaak niet goed afgestemd zijn op de behoeftes van het hoogbegaafde kind.
Het kind voelt zich vaak anders dan andere kinderen omdat hij op een andere manier denkt en voelt dan zijn leeftijdsgenoten!
Als de school/thuisomgeving niet goed is afgestemd op het denkniveau van het hoogbegaafde kind dan kan het kind probleemgedrag gaan ontwikkelen!
In mijn aanpak ben ik geïnspireerd door de theorie van Robert Sternberg over de Ontwikkeling van Succesvol Intelligent Gedrag. De begeleiding van hoogbegaafde kinderen moet gericht zijn op de ontwikkeling van de analytische, creatieve en praktische denkvaardigheden. Een kind dat Succesvol Intelligent Gedrag vertoont is in staat om zijn dromen te verwezenlijken en staat sterk en vol zelfvertrouwen in het leven!