Wim Bouman heeft op basis van onderzoek bij meer dan 1.000
kinderen met leerproblemen, zijn opgedane bevindingen en
ervaringen beschreven. Door de Kernvisie methode toe te passen
hebben deze kinderen grote vooruitgang geboekt in lezen, spelling,
rekenen en hun leerstrategie.
Je kunt lezen over zijn controversiële kijk op de wetenschap, die zegt
dat dyslexie een ernstige leerstoornis is. Met als uitgangspunt dat
mensen met dyslexie een andere leerstijl hebben ontstaat er een
mogelijkheid om deze categorie rechtsgeoriënteerde denkers wel te
laten leren en resultaten te boeken.
Dit boek vertelt je over die andere leerstijl en legt uit waarom deze
groep niet aansluit op de wijze waarop zij op school leskrijgt, met
als gevolg dat zij onderpresteert.
Het vaststellen van problemen als dyslexie, add, adhd,
hoogbegaafdheid en hoogsensitiviteit is niet moeilijk. Daarvoor een
oplossing vinden wel. Dit boek biedt je het antwoord; een oplossing
die blijvend effectief blijkt.
Je treft informatie aan over het lezen, schrijven, woordbeelden,
spelling, rekenen, hoe er moet toetsen omgegaan moet worden,
vormen van weerstand die deze kinderen laten zien en op welke
wijze ook sociaal-emotionele problemen aangepakt kunnen worden.
Dit boek is een must voor ouders die hun kind beter willen kunnen
begeleiden, voor leerkrachten en hulpverleners die deze kinderen
beter willen begrijpen en effectief willen begeleiden en voor
onderwijswetenschappers en beleidsmakers die met open vizier
willen kijken naar rechtsgeoriënteerde kinderen en hun onderwijsbehoefte.