In dit boek ga ik op zoek gaan naar merken, die hun waarde ontlenen aan waar ze vandaan komen. Waar hun wortels liggen.
Het is vaak de streek waar ze zijn ontstaan. Ik speur naar authentieke merken, die de streek zijn ontstegen. Merken van producten, van bedrijven en van mensen als merken. Onze artiesten en kunstenaars.
Met mijn passie voor positionering zoek ik naar het onderscheidene en het unieke.
Wat is er met een streek, die het bijna vanzelfsprekend maakt dat een bepaald merk daar haar oorsprong vond? Wat is het specifieke? Is het de cultuur van de streek? Een combinatie van historische factoren?
Wat maakt het dat gebruikers zich thuis voelen bij die merken?
In de titel zit het woord noabers. Noaberschop is een cultuur, een houding van noabers (buren) die we vinden in kleine, overwegend agrarische gemeenschappen in regio’s als Twente, Achterhoek en Salland.
Iedere buur heeft een noaberplicht: de morele plicht de andere noabers met raad en daad bij te staan.
Ontstaan en groei van veel merken leveren boeiende verhalen. Die zijn in dit boek verzameld.