Schetsboek over maatschappelijke thema's en Reclame.
Als rode draden lopen door dit schetsboek een vijftal centrale thema’s. Geschetst over een periode van zo’n 50 jaar. Het zijn sociaal- en cultureel-maatschappelijke thema’s. Gezondheid, duurzaamheid, gezin en emancipatie, sociale cohesie en veiligheid.
BIj de thema's zijn kenmerkende campagnes gezocht uit vele bronnen. Inclusief archieven, met prominent het archief van SIRE. Dat ook ruim 50 jaar bestaat.
Voorafgaande aan de centrale thema's worden een aantal bruikbare modellen over doelgroepen, communicatie en gedragsbeïnvloeding beschreven.
Jan Lantink is econoom en oud-reclameman. Geeft les en schrijft vakboeken. Eerder zijn bij Brave New Books verschenen 'De kracht van een sterke positionering', reflectie van veel jaren ervaring met merken, positionering en communicatie. Derde uitgebreide editie.
Recent verscheen 'Merken als Noabers' over bekende merken, die oorsprong hebben in een streek. En die streek zijn ontgroeid. Tweede editie met nieuwe voorbeelden.