"The real voyage of discovery consists not in seeking new landscapes, but in having new eyes."
- Marcel Proust
Niet iedere ondernemer is zich ervan bewust dat hij (of zij) naast ondernemer ook visionair, thought leader en change maker kan zijn. Niet iedere ondernemer heeft in potentie Een Merk Dat Klopt. Ben jij wél die ondernemer die weet dat het tijd is voor een volgende stap, en gaat die volgende stap niet om meer omzet of een grotere winst maar om het claimen van jouw unieke plek in de branche of het vertellen van een nieuw, ander verhaal? Wil je jouw impact vergroten? Dan is dit boek voor jou.
De wereld heeft je nodig. We leven in een tijd waarin we ontdekken dat bestaande denkbeelden en werkwijzen niet meer kloppen. Of het nu in de economie is, de politiek, de media, onderwijs of zorg. Ze zijn gebaseerd op een oud mens- en wereldbeeld, vol onbewuste overtuigingen en impliciete oordelen over wat goed en fout, belangrijk of onbelangrijk, waar of niet waar en mooi of lelijk is. Over definities van succes en wat het betekent om van waarde te zijn. We verlangen naar nieuwe leiders die een nieuw, ander verhaal vertellen en ons de weg wijzen naar een nieuwe wereld. Jij kunt die nieuwe leider zijn, zeker met Een Merk Dat Klopt.
Dit boek combineert een antropologische blik op ondernemerschap en onze maatschappij met thema's als leiderschap en zichtbaarheid. Je begrijpt erdoor wat jouw verhaal is en wie je daarmee raakt, welke belofte je doet en waarom mensen zich bij jou willen aansluiten. Je ontdekt wat klopt voor jou. In Een Merk Dat Klopt is helderheid en alignement tussen alles wat je denkt, doet en zegt. Dat gaat over leiderschap: over steeds opnieuw kiezen voor wat klopt. En het gaat over zichtbaarheid: raken in een wereld waarin niet informatie maar tijd en aandacht schaars zijn. Het boek geeft je de helderheid die je nodig hebt én helpt je bij de eerste stappen op weg naar Een Merk Dat Klopt.
Francien van Eersel (1977) is antropoloog met meer dan vijftien jaar ervaring in het communicatievak. Met haar Native Brand methode helpt ze sinds 2017 ondernemers en (maatschappelijke) organisaties aan hun merk dat klopt. Haar antropologische kijk op branding is uniek in de wereld. Het gedachtengoed van Een Merk Dat Klopt kent drie pijlers: antropologie, archetypen en de Reis van de Held.