Wat leert eens mens zoal in meer dan dertig jaar managen? Eerst een carrière van teammanager tot bedrijfsleider. Daarna 18 jaar als interim manager en coach voor managers. Peter werkte diverse sectoren (van Food tot Pharma, van telecom tot FMCG, van Fashion tot industrie, van diensten tot distributie) op alle denkbare niveaus, van teamleader tot CEO.
In dit boek kan u de zeven kern competenties vinden die managers – naast de vakkennis ent de vereiste financiële kennis – moeten ontwikkelen om succesvol te zijn. Succesvol op drie gebieden. U moet in staat zijn om uw team gemotiveerd, betrokken en productief te houden. U moet resultaten neerzetten voor uw organisatie en u wil ook zelf succesvol naar voren komen en uw carrière verder uitbouwen.
De zeven kerncompetenties vormen een framework waarmee u deze drie doelstellingen vlot met elkaar in balans kan houden. Van hoe coachen tot effectief time management, van gedrag sturen en stimuleren tot mensen laten uitblinken en ook zelf als uitblinker gezien te worden. Van omgaan met administratie en rapporteringen tot emotioneel bewustzijn van uzelf en anderen. Het komt allemaal aan bod in dit boek.