Digital employee experience (of DEX) biedt een raamwerk voor organisaties om bij digitalisering de behoeften en verwachtingen van medewerkers voorop te zetten, vanuit een gezamenlijke, strategische aanpak en in lijn met bredere organisatiedoelstellingen.
DEX biedt daarmee ook nieuwe manieren om te begrijpen hoe organisaties op afstand, digitaal, asynchroon en hybride kunnen werken en op welke manier dit aansluit bij wat medewerkers willen.
In dit boek brengen Tabhita Minten en Christiaan Lustig hun jarenlange ervaring op het snijvlak van communicatie, organisatie en technologie samen. Ze snijden onderwerpen aan als:
1. Wat is digital employee experience precies? Hoe verhoudt het zich tot de bredere employee experience (EX)?
2. Welke perspectieven zijn van belang bij het denken over en werken aan DEX? Die van je organisatie en technologie? Of speelt er meer?
3. Welke rol speelt technologie bij digital employee experience? Wat betekent de sterke groei van Microsoft Office 365 bijvoorbeeld?
4. Welke vormen van digitaal (samen)werken passen bij de cultuur van je organisatie? En wat betekent dit voor de autonomie van je medewerkers?