Het onderwijs werkt ontzettend hard om zo veel mogelijk aan te sluiten bij de onderwijsbehoeften van leerlingen. In een tijd waarin groepen steeds heterogener lijken te worden neemt de druk en focus op verregaande differentiatie alleen maar toe. Maar zitten we wel op het goede spoor? De roep om meer differentiatie resulteert met name in organisatorische aanpassingen en het realiseren van tempodifferentiatie. Aansluiten bij onderwijsbehoeften van leerlingen kan zoveel meer zijn.
Kind in-Zicht biedt je een verdiepende kijk op het aansluiten bij onderwijsbehoeften. Niet de organisatie, niet de leerstof maar het lerende kind staat centraal en is daarmee het startpunt van differentiatie. Doorloop in dit boek zes uitdagingen van onderwijs op basis van inzicht in de leerling waarmee je een kader in handen krijgt om onderwijsbehoeften van leerlingen sneller en beter te identificeren en daarmee nog beter in staat zult zijn om het onderwijs passend te laten aansluiten.
Dit boek is bedoeld voor iedere onderwijsprofessional die gefundeerd bewustere keuzes wil maken om het onderwijs aan te laten sluiten bij de leerling.