De grote shift in toerisme

Reisgids voor de transitie

Voorzijde
32,00
Vandaag besteld,
morgen verzonden
+
Bestel
ISBN: 9789464016086
Uitgever: Pelckmans
Verschijningsvorm: Paperback
Auteur: H.P. De Nooy van Tol Dieuwke Reuvers Elke Dens Herman Toch
Druk: 1
Pagina's: 240
Taal: Nederlands
Verschijningsjaar: 2022
NUR: Mens en maatschappij algemeen

De grote shift… van waar naar waar? Toerisme zoals we dat vandaag kennen, loopt dood. Het is niet houdbaar in de context van de huidige klimaat-, biodiversiteit, en ongelijkheidscrises. Deze ‘shift’ is een grote verschuiving, in waarden, in doelen en in speelveld. Een transitie overal om ons heen, in alle sectoren, wereldwijd. Het is belangrijk dat we deze shift maken als we willen blijven reizen en hetzelfde gunnen aan onze kinderen en kleinkinderen. Als we willen dat de mensen en mensen die ons gastvrijheid bieden ook kunnen floreren in een wereld die de crises overleefd heeft.

We staan op een kruispunt. Waar willen we heen? Welke perspectieven zijn er? Waar moeten we rekening mee houden? Hoe overleven we dat financieel?

In dit boek bieden de auteurs verschillende perspectieven op het reizen van morgen. Ze tonen transitiepaden waarmee je vorm geeft aan het reizen dat beter is voor de reiziger, de ondernemingen én de wereld. Ze bespreken de spanningsvelden en hoe je daar als reiziger, als reisorganisatie, als hotelketen, als beleidsmaker en als investeerder mee kan omgaan.

Elke Dens heeft ruime ervaring in het internationale toerisme, toeristisch beleid, strategie en marketing. Ze is richtinggevend in de vernieuwing van toerisme.

Jelleke de Nooy van Tol initieert, regisseert en faciliteert transitie naar een duurzame samenleving, met internationale ervaring in participatieve kennisen gebiedsontwikkeling.

Dieuwke Reuvers werkte ruim 15 jaar wereldwijd in hotelmanagement. Nu geeft ze richting aan regeneratieve vormen van toerisme, landbouw en ecosysteemherstel.

Herman Toch is strateeg en transitie-expert. Hij begeleidt bedrijven bij het ontwikkelen van een toekomstbestendige positionering en waarde(n)model.