Dit boek wil je niet leren schrijven. Dat kan je al.
Dit boek wil je wél de technieken aanreiken om met de
juiste set van woorden je lezer in beweging te brengen. In
actie. Maar da’s niet evident. Want ook al lezen we veel meer
dan vroeger, we lezen ook veel oppervlakkiger. Vluchtiger. Je
lezer kijkt en klikt zo weg als hij niet meteen een meerwaarde
ziet om verder te lezen. What’s in it for him? Net daarom is
copywriting de overtreffende trap van schrijven. Het is dansen
op dunne lijnen van bondig, concreet en eenvoud. En tegelijk
de lezer, het merk en de deadline recht in de ogen kijken.
Maak kennis met de basics van copywriting toegelicht
met voorbeelden, onderzoek en oefeningen. Vertaald naar
digital copy: SEO, SEA, UX, Conversion Copy en Social Copy.
Maar ook Storytelling en Campagne Copy over baselines en
headlines wordt stap voor stap toegelicht. En leer zelf om de
tone of voice in kaart te brengen. Een ding is zeker: na dit boek
schrijf je werve(le)nde teksten boordevol dialoogkracht die je
lezer triggeren tot actie. En vooral: je krijgt opnieuw goesting
om te schrijven.