De strijd om de consument is nog nooit zo hevig geweest. Bedrijfsleiders, innovatie-experts en marketeers zoeken naar nieuwe groeimogelijkheden, nieuwe doelgroepen en meer merkrelevantie. Maar wat als de oplossing vlak voor onze neus ligt?
De helft van de wereldbevolking is vrouw, maar in R&D en innovatie wordt deze doelgroep maar voor 1% bediend. Nochtans nemen vrouwen meer dan 80% van alle aankoopbeslissingen. Alleen, producten en diensten worden zelden ontwikkeld vanuit een vrouwelijk perspectief: zo zijn auto’s veel dodelijker voor vrouwen dan mannen en schetsen AI-chatbots een eenzijdig mannelijke wereld.
De laatste jaren zien we meer en meer nieuwe merken, initiatieven en bedrijven ontstaan die deze doelgroep omarmen, met exponentiële groei als gevolg. De termen FemTech, FemHealth en FemFinance krijgen meer aandacht, net zoals het besef dat er meer vrouwen nodig zijn in STEM-functies en -onderwijs. We staan aan de vooravond van een EVAlutie waarbij het gevolg niet alleen een betere wereld is voor de vrouw, maar voor ons allemaal. Ontdek in dit boek hoe de EVAlutie jouw bedrijf naar nieuwe hoogtes kan brengen.