Consumentenpsychologie

Voorzijde
Inkijkexemplaar
44,00
Vandaag besteld,
maandag verzonden
Met 5% studentenkorting
voor 41,80 i
+
Bestel
ISBN: 9789463792516
Uitgever: Acco uitgeverij
Verschijningsvorm: Paperback
Auteur: Guido Valkeneers
Druk: 2
Taal: Nederlands
Verschijningsjaar: 2019
Vervanger van: 9789033497964
NUR: Organisatiepsychologie Psychologie algemeen

Wat drijft de consument om bepaalde producten te kopen en andere niet? In welke

mate spelen rationaliteit en emoties daarbij een rol? Welke invloed hebben persoonlijkheid

en levensstijl van de consument op het koopgedrag? Hoe beïnvloeden consumenten

elkaar? Welke impact heeft cultuur op het consumentengedrag? Hoe kunnen

innovatieve producten verspreid worden? Dat is een greep uit de vele vragen die in dit

handboek aan bod komen.

Consumentenpsychologie. De basis biedt een praktische en diepgaande introductie

in de studie van het consumentengedrag. Dat gedrag kan bestaan uit informatieverwerking,

over producten en diensten, het beslissingsproces, het aankoopgedrag en

het gebruik en afdanken van producten. Het boek richt zich voornamelijk tot studenten

van bacheloropleidingen in de gedragswetenschappen en economisch georiënteerde

richtingen. Het biedt marketeers, psychologen en andere professionals de nodige

inzichten om het gedrag van consumenten te begrijpen. Die inzichten winnen in het

kader van een stijgende aandacht voor klantentevredenheid steeds meer aan belang.

Ook voor de overheid is het interessant om te weten hoe het consumentengedrag in een

wenselijke richting kan worden gestuurd. Ten slotte kunnen consumenten op basis van

de studie van dit boek hun gedrag beter begrijpen.

Guido Valkeneers is master in de psychologie en in de economie. Hij doceerde

decennialang consumentenpsychologie aan de Thomas More Hogeschool Mechelen -

Antwerpen. Hij is auteur van meerdere succesvolle handboeken die gebruikt worden

in de bacheloropleidingen voor de gedragswetenschappen en in economisch gerichte

opleidingen.