Ben je op zoek naar dynamische, communicatieve en interactieve (coöperatieve) werkvormen? Wil je meer differentiëren in je les? Zoek je nieuwe ideeën voor woordenschatverwerving of een andere manier om de luister- of leesoefeningen aan te pakken? Wil je ludieke lesideeën opdoen en oefeningen in een ander jasje steken?
Doe maar taal biedt een schat aan inspiratie.
Het boek is opgebouwd uit vijf delen: spreken, schrijven, luisteren, lezen en spelvormen. Elk deel begint met vijf-minutenactiviteiten, die je instant kan gebruiken om een gaatje in je les op te vullen. Vervolgens krijg je tal van andere leuke ideeën die wat langer duren en waarvoor je soms extra materiaal nodig hebt. De ideeën zijn (meestal) gerangschikt van minder naar meer voorbereiding.
Doe maar taal is een must read voor elke (taal)leerkracht.
Op www.acco.be/Doemaartaal vind je uitgewerkt voorbereidingsmateriaal, extra ideeën en een waslijst aan interessante websites die je nog meer zullen inspireren. Door te variëren in werkvormen, oefeningen en vaardigheden prikkel je het enthousiasme en de motivatie van de leerlingen tijdens de les. En dat maakt lesgeven des te prettiger voor jou als leerkracht.
Koen Verhoeven staat met beide voeten stevig in de praktijk. Hij is licentiaat vertaler (NL-FR-SP) en heeft een postgraduaat NT2. In 2002 zette hij zijn eerste stappen in het taalonderwijs. Hij is didactisch coach geweest, is al geruime tijd niveauverantwoordelijke en zit in het pedagogisch overlegorgaan van zijn school. Hij geeft les aan het CVO Lethas Brussel aan een multicultureel publiek. Vanuit die brede ervaring heeft hij dit boek geschreven.