Handboek Internetresearch & datajournalistiek / Druk 7

Voorzijde
Achterzijde
Inkijkexemplaar
49,99
Vandaag besteld,
morgen verzonden
Met 5% studentenkorting
voor 47,49 i
+
Bestel
ISBN: 9789463562638
Uitgever: Van Duuren Media
Verschijningsvorm: Paperback
Auteur: Andrew Dasselaar Jerry Vermanen
Druk: 7
Relevante opleidingen: Journalistiek
Pagina's: 450
Taal: Nederlands
Verschijningsjaar: 2022
Voorgeschreven bij o.a.: Christelijke Hogeschool Ede (CHE) Fontys Hogescholen
Vervanger van: 9789463560535
NUR: Journalistiek

Hoe kom ik erachter waar een foto op internet is gemaakt? Waar bevindt zich de drugshandel op het dark web, het onzichtbare deel van internet? En is er een makkelijke manier om mijn journalistieke onderzoek naar armoede te visualiseren? Op deze en vele andere vragen geven Andrew Dasselaar en Jerry Vermanen antwoord in de zevende, herziene editie van het Handboek Internetresearch en Datajournalistiek. In 18 praktische hoofdstukken leren journalisten, studenten, wetenschappers en andere nieuwsgierige mensen hoe ze onderzoeksvragen beter kunnen formuleren en sneller kunnen beantwoorden.

Tot de behandelde onderwerpen behoren:

Een goede zoekvraag formuleren

Je zoektocht documenteren

Werken met Google en andere zoekmachines

Anoniem zoeken en communiceren

Verificatie van bronnen

Zoeken naar bedrijven, producten, diensten, personen, nieuwsberichten, beeldmateriaal en video’s

Geografisch zoeken

Wetenschappelijk zoeken

Datajournalistiek in de praktijk

Zoeken in het diepe web en in het dark web

Online samenwerken en resultaten presenteren

Waarschuwing: dit boek kan je kennis van de wereld op ernstige wijze vergroten.

Trefwoorden: handleiding