Historicus, trendwatcher en futuroloog Bert Van Thilborgh surft in zijn eerste boek op de tien belangrijkste, actueelste en toekomstrobuuste trendgolven, waaronder glocalisering, verstedelijking, vergrijzing, levensduurverlenging, individualisering, vertechnologisering, robotisering, automatisering, decentralisering en kennisverrijking. Wat houden deze trends in? Hoe diep zijn ze al geworteld in onze maatschappij? Op welke manier kan je hierbij als ondernemer, productontwikkelaar, marketeer, innovatiespecialist of beleidsmaker gaan innoveren? Welke inspirerende voorbeelden wijzen de weg en tonen ons interessante implementaties en innovaties gebaseerd op deze trendgolven?
De auteur kiest voor de actueelste of meest spraakmakende voorbeelden en surft daarvoor naar diverse domeinen. Het decor van spannende innovatieve voorbeelden wordt gevormd door sectoren als de automobielsector, de retail en de FMCG-wereld, toerisme en hospitality, het luxesegment, beauty & personal care, media & entertainment, sport, telecom en consumentenelektronica, lifestylesectoren waaronder de mode, home, interieur en tuin, maar ook zachtere sectoren, zoals de gezondheidszorg en de non-profitsector.
Trendsurfing is een aanrader voor de trendgevoelige ondernemer, de up-to-date marketeer, de inspirerende innovatiespecialist, trendsettende productontwikkelaars en beleidsmakers.