Duurzaam ondernemen is here to stay. Dat geldt net zo goed voor familiebedrijven. De bevlogen ondernemers van deze ‘huizen van vertrouwen’ hechten aan bedrijfswaarden. Eens de strategische koers is uitgezet, wordt er niet van afgeweken. Deze ‘doeners’ schakelen snel, ze steken de handen uit de mouwen. Holle groene slogans en dure presentaties zijn niet aan hen besteed. Ze hebben er gewoon de tijd niet voor, maar intussen nemen ze wel duurzame initiatieven, ook al pakken ze er niet groots mee uit.
Nu leert de praktijk dat verschillende generaties binnen familiebedrijven wel eens andere prioriteiten hebben. Jongeren willen vaak sneller verduurzamen maar botsen dan op de kritiek van vader, moeder, oom of tante. Deskundig ‘neutraal’ advies kan alvast helpen om bruggen te bouwen tussen de generaties en kritisch te kijken naar de strategie: zijn we met de juiste dingen bezig, pakken we het goed aan?
12 ondernemers van familiebedrijven getuigen hoe zij bouwen aan hun duurzame toekomst. 12 inspirerende verhalen geplukt uit de praktijk.
Met inspirerende cases van Groep Daenens, Brasvar, DAP en meer!