Een geschenk van de woestijn / Druk 2 (Heruitgave)

Verhalen voor 1001 kinderen

Voorzijde
Achterzijde
24,90
Vandaag besteld,
maandag verzonden
Met 5% studentenkorting
voor 23,66 i
+
Bestel
ISBN: 9789463015288
Uitgever: Eburon
Verschijningsvorm: Paperback
Auteur: Rolf Deen Fred Houtzager
Druk: 2
Pagina's: 128
Taal: Nederlands
Verschijningsjaar: 2024
NUR: Basisschool: mens en maatschappij

Lidwine Janssens, drama-docente en auteur van verscheidene publicaties in haar vakgebied, schrijft over dit boek: ‘De auteurs van “Een geschenk van de woestijn” willen de leraar primair onderwijs de rijkdom van verhalen uit verschillende culturen die ons land rijk is laten ontdekken. Ze brachten een verzameling verhalen bijeen en geven praktische handreikingen aan leraren en leerlingen om de fantasie en het voorstellingsvermogen te stimuleren. Het drama-ABC aan het eind van het boek vormt een speelwijzer, aan de hand waarvan eenieder zelf de verhalenrijkdom verder kan verkennen. In de hoop dat het spelen met en vanuit de vele verhalen tot ieders verbeelding gaat spreken, beveel ik deze publicatie van harte aan.’

“Een geschenk van de woestijn” bevat:

• een inleiding in werken met verhalen en drama-activiteiten;

• meer dan vijftig verhalen uit verschillende culturen met werkvormen voor kinderen van vier tot dertien jaar;

• drie volledig uitgewerkte dramacomposities;

• een volledig uitgewerkt voorbereidingsschema voor een dramavoorstelling;

• een alfabetische woordenlijst met beschrijving en uitleg van bijna 150 begrippen, termen en werkvormen uit de wereld van drama;

• een literatuurlijst.

Overal waar met kinderen wordt gewerkt, ook buiten de school, kan dit boek zijn diensten bewijzen. “Een geschenk van de woestijn” bestaat uit verschillende delen die goed zelfstandig te gebruiken zijn. De gebruiker kan bij wijze van spreken af en toe een verhaal uit dit boek nemen en er een half uurtje met kinderen mee werken. Maar het is evengoed mogelijk dat een heel basisschoolteam het hanteert als dramamethode voor alle groepen. Ook kan het dienen als aanvulling op leergangen en methodes op het gebied van geestelijke stromingen en levensbeschouwelijke vorming.