Empathisch Frans

voor hulp- en dienstverleners

Voorzijde
Achterzijde
Inkijkexemplaar
43,00
Vandaag besteld,
morgen verzonden
Met 5% studentenkorting
voor 40,85 i
+
Bestel
ISBN: 9789462925731
Uitgever: Acco
Verschijningsvorm: Paperback
Auteur: Sofie Van Pelt Griet Rits Ilse Magnus
Druk: 1
Taal: Nederlands
Verschijningsjaar: 2016
NUR: Taal Branchegerichte opleidingen

Een empathisch, respectvol en professioneel contact realiseren met de cliƫnt: dat is waar elke hulpverlener in elk gesprek naar streeft. Dat is in je moedertaal al een hele opdracht. Des te moeilijker is het om als Nederlandstalige hulpverlener professionele gesprekken aan te gaan in het Frans. De basisgespreksvaardigheden die je bezit goed kunnen toepassen in het Frans, vergt oefening en ervaring.

In dit boek gaan we aan de slag met concrete voorbeelden van hulpverleningsgesprekken en oefenen we op sleutelzinnen die aansluiten bij de basisgespreksvaardigheden. De geboden informatie en oefeningen zijn bijzonder concreet en hands-on. De dialogen zijn authentiek. Psychologen, pedagogen, sociaal werkers, personeelswerkers en opvoeders - zowel in hun opleiding als in het professionele werkveld - zullen in dit boek het nodige houvast vinden om op een klantgerichte manier en met meer zelfvertrouwen gesprekken in het Frans aan te gaan.

De online oefeningen bij dit boek en 30 opnames van gesprekken zijn beschikbaar op het digitale leerplatform Sofia.