MONEY - Magazine over bedrijfseconomie voor hbo / Druk 2

Magazine over bedrijfseconomie voor hbo

Voorzijde
Achterzijde
Inkijkexemplaar
Huidige versie niet beschikbaar:

MONEY - Magazine over bedrijfseconomie voor hbo / Druk 2

ISBN: 9789462763388
Uitgever: Boom
Verschijningsvorm: Paperback
Auteur: Antoinette Leerdam
Druk: 2
Relevante opleidingen: Ondernemerschap & Retail Management
Pagina's: 88
Taal: Nederlands
Verschijningsjaar: 2020
Voorgeschreven bij o.a.: Hogeschool Rotterdam
Vervanger van: 9789462762008
NUR: Management algemeen

MONEY gaat over geld verdienen, kosten leren beheersen en een relevante maatschappelijke bijdrage leveren door het inzetten van je talenten in je eigen onderneming of in de onderneming van je toekomstige werkgever. Bedrijfseconomie is iets waarmee iedere professional in een organisatie of met een eigen onderneming te maken krijgt. Maar veel studenten vinden het taaie kost. In MONEY is daarom gekozen voor aansluiting bij de belevingswereld van de student: hoe verdien je geld met waar je goed in bent?!

Hoewel de vorm (een magazine) en de schrijfstijl (toegankelijk) misschien anders doen vermoeden, is MONEY een volwaardige inleiding bedrijfseconomie voor het hbo.

Op www.moneyacademie.nl staan links naar aanvullende uitleg, video's en voorbeelden van een mini-onderneming door studenten. Docenten kunnen hier docentenmateriaal bij MONEY aanvragen.

Bij MONEY is het volgende docentenmateriaal beschikbaar is:

* docentenhandleiding

* toetsmatrijs

* voorbeelden van eindproducten van studenten

* powerpoints

* Excel-bestand met formats

De docentenhandleiding en voorbeelden van eindproducten van studenten zijn voor elke docent beschikbaar om een indruk te krijgen van hoe MONEY kan worden ingezet in de lessen bedrijfseconomie. Het volledige materiaal is beschikbaar voor docenten die MONEY als verplichte literatuur voorschrijven aan studenten. Aanvragen kan per e-mail.

Tevens is MONEY work-out verschenen. Dit werkboek biedt je de mogelijkheid om je financiƫle vaardigheden verder te ontwikkelen. Daarnaast introduceert dit werkboek je in de wereld van crowdfunding.

Over de auteur

Antoinette Leerdam is docent bedrijfseconomie, consumentengedrag en merkenmanagement bij de Hogeschool Leiden. Daarnaast is ze talentcoach in de minor startup company en het honoursprogramma. In haar lessen aan studenten merkte Antoinette een steeds grotere afstand tussen de aangeboden theorie en belevingswereld van studenten. Deze constatering heeft geleid tot de eerste inleiding bedrijfseconomie in de vorm van een magazine.