Marketing Design met Customer Journey Mapping / Druk 1

Voorzijde
Achterzijde
Inkijkexemplaar
42,50
Vandaag besteld,
morgen verzonden
Met 5% studentenkorting
voor 40,38 i
+
Bestel
ISBN: 9789462763364
Uitgever: Boom
Verschijningsvorm: Paperback
Auteur: Eveline van Zeeland
Druk: 1
Relevante opleidingen: Crossmediale communicatie Communicatie Managing New Retail Ad Crossmediale communicatie Bedrijfskunde
Pagina's: 240
Taal: Nederlands
Verschijningsjaar: 2022
Voorgeschreven bij o.a.: Hogeschool Rotterdam Fontys Hogescholen
NUR: Management algemeen

Dit is Customer Journey Mapping met een vleugje neuromarketing en een forse toef Design Thinking. Dit boek legt zowel de nadruk op de analyse als op het ontwerpen van praktijkoplossingen en op de actiepunten die daarop een vervolg moeten vormen. Niet alleen analyse dus, maar vooral ook design. Juist in dat design zit de essentie van marketing.

Marketing gaat niet over het begrijpen van je klanten, maar over het ontwerpen van creatieve oplossingen voor je klanten. Natuurlijk moet je, om goed te kunnen ontwerpen, je wel verdiepen in de klant en in de context. Dat verdiepen in de klant doen we door middel van Customer Journey Mapping en het in kaart brengen van de context doen we door middel van diverse context scans. Zonder het onderzoekende los te laten, legt dit boek dus wat meer de nadruk op het ontwerpende en creatieve karakter van marketing.

Marketing Design met Customer Journey Mapping is doorspekt met praktische tools, inspirerende designs, handige handvatten en stappenplannen, bijzondere praktijkcases en inhoudelijke verdiepingsslagen. Het zet daarmee niet alleen aan tot nadenken, maar ook tot geïnspireerd worden en creëren.