Van idee naar start-up / Druk 1

Een praktisch stappenplan naar product-marktfit

Voorzijde
Achterzijde
Inhoudsopgave;
Inkijkexemplaar
Huidige versie niet beschikbaar:

Van idee naar start-up / Druk 1

ISBN: 9789462762190
Uitgever: Vakmedianet
Verschijningsvorm: Paperback
Auteur: Sabine Kerkmeijer-van der Peijl Natalie van Zeeland
Druk: 1
Relevante opleidingen: Marketing of Social Business
Pagina's: 256
Taal: Nederlands
Verschijningsjaar: 2017
Voorgeschreven bij o.a.: Hogeschool Rotterdam
Categorie: Businessmodel
NUR: Management algemeen

Denk je erover om een onderneming te starten? Heb je een idee voor een nieuw product, een nieuwe dienst of een innovatief project? Zie je door de vele bomen over start-ups en innovatie het bos niet meer?

In 'Van idee naar start-up' helpen we je stap-voor-stap van een businessidee naar een product (of dienst) dat inspeelt op de behoeften van de klant en tegelijk levensvatbaar is. Je leert onderzoeken waar de klant tegenaan loopt, aansluiten bij wat hij (anders) wil, je idee te onderbouwen en te testen in de markt. Concrete (duurzame) voorbeelden, tools & templates en tips & trics helpen bij de uitwerking van elke stap. Het stappenplan is gebaseerd op toonaangevende literatuur over onder andere Lean Startup, Design Thinking, Business Model Generatie en Customer Development.

'Van idee naar start-up' is bedoeld voor innovatieve, startende (student-)ondernemers. Het stappenplan is echter geschikt voor iedereen die met een idee rondloopt en dat wil realiseren. Ook bestaande bedrijven die willen groeien en op zoek zijn naar nieuwe, aantrekkelijke markten kunnen het gebruiken.

Op vanideenaarstartup.nl is extra materiaal beschikbaar in de vorm van downloads en voorbeelden van lesprogramma's.