De kern van veranderen

Voorzijde
Achterzijde
Inkijkexemplaar
13,32
Vandaag besteld,
morgen verzonden
+
Bestel
ISBN: 9789462542136
Uitgever: HRxpress
Verschijningsvorm: Paperback
Auteur: Marco de Witte Jan Jonker
Druk: 1
Pagina's: 64
Taal: Nederlands
Verschijningsjaar: 2015
NUR: Management algemeen

Deze samenvatting, gebaseerd op het boek 'De kunst van Veranderen' is het resultaat van een uitgebreid ontwikkelproces.

De auteurs presenteren in beide publicaties een visie op verandermanagement, uitgewerkt in een model waarin vier kernvragen centraal staan: Waarom?, Wat?, Hoe?, Wie?, Ik! Deze bedrieglijk simpele vragen - en de relaties daartussen - helpen de lezer om stap-voor-stap complexe veranderkundige opgaven op een samenhangende manier te doorgronden. En om betere keuzes te maken bij het scherpstellen van de businesspropositie en de organisatie-inrichting. In het verlengde hiervan komt een drietal dilemma's aan de orde die zich in elke veranderpraktijk voordoen: het balanceren tussen 'deel en geheel', 'inhoud en betekenis'en 'ratio en emotie'. Het model geeft de lezer handvatten om in de eigen praktijk snel tot de kern van het (verander)vraagstuk te komen en een passende aanpak te ontwikkelen.

Model, kernvragen en dilemma's vormen de centrale elementen van een zoektocht naar de 'heilige graal'van de veranderkunde: het antwoord op de vraag 'Wat werkt wel, wat niet en waarom?' Tegelijkertijd laat dit boek zien dat veranderopgaven vaak lastig te managen zijn.